Odlomak

IZVOD

Marketinška komunikacija predstavlja proces prenošenja informacija, ideja i emocija od pošiljaoca do primaoca putem medija sa svrhom postizanja određenih efekata.Da bi se odvijala komunikacija, neophodno je postojanje najmanje dva elemenata:izvora i primaoca. Marketinški program čine 4 elementa: proizvod, cena, distribucija i promocija. Strategija guranja i strategija privlačenja zahtevaju i različite sastave miksa marketinških komunikacija.U većini organizacija smatra se da postoje četiri osnovna pristupa pravljenju budžeta marketinških komunikacija:

  1. mogućnosti izdvajanja
  2. ciljevi i zadaci
  3. konkurencija kao merilo
  4. procenat od prodaje

Tri ključne vrste osnovnih sredstava-radna snaga, novac(budžet i vreme)jesu ograničene.

Kljucne reci: Masovna komunikacija, Marketinška komunikacija, Socio kulturoloske prepreke

 
UVOD

Marketing je jedna od disciplina čije je istraživanje u zamahu,odnosno,koja tek u novije vreme dobija na značaju,posebno pojavom visokosofisticirane tehnologije.Može se reći da je marketing temeljna disciplina koja istražuje i pomaže efikasno I efektivno povezivanje ponude i potražnje.Marketinška komunikacija predstavlja proces pružanja informacija,ideja,emocija I znanja,korištenjem simbola,reči,slika,figura,grafikona i dr.U različitom intenzitetu,marketing uključuje svakog pojedinca,organizaciju i instituciju.
Slabiji poznavatelji prepoznaće i poistovetiti marketing sa reklamom ili nekim aktivnostima prodaje,što stvara pogrešan utisak.Važnost komuniciranja kako na nivou pojedinca, tako i na nivou preduzeća ogleda se u razlogu što je upravo na uspešnom odvijanju komunikacijskog procesa utemeljena nečija društvena prihvaćenost, odnosno u kontekstu preduzeća, uspešan tržišni nastup.

Da bi osigurala da se njihovi proizvodi i usluge uspešno prodaju, preduzeća moraju komunicirati sa svojim sadašnjim i potencijalnim kupcima, kao i sa svim delovima javnosti.Preduzeća moraju nuditi svoje proizvode putem kreativnih poruka informativnog i poticajnog sadržaja koje pokazuju kako upravo komunicirani proizvodi ispunjavaju potrebe i želje potrošača.Komunikacija je i preduslov za upravljanje održivom konkurentskom prednošću.Savremenost marketinške komunikacije određena je, zapravo željom za njenim potpunim prilagođavanjem potrošačevim željama, potrebama i mogućnostima.Marketinška komunikacija se mora planirati i usmeravati na sistematski i strateški način,da bi bila efikasna i integrirana.Komunikaciju je moguće razumeti kao prenos informacija. No da bi se komunikacija ostvarila, pošiljalac i primalac informacija moraju imati zajedničku podlogu-moraju slično razumeti znakove koji se koriste za prenos informacija.Marketing još uvek nije istinski zaživeo u važnijim privrednim sistemima kao što su:telekomunikacije,pošta,zračni,železnički saobraćaj.U ovom seminarskom radu biće reči o komunikaciji i njenoj ulozi u marketingu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari