Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio jovananis1 02. decembar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Kao što je poznato tržište predstavlja ukupnost ponude i potražnje različitih roba, usluga, vrednosnih papira i novca kao skup svih ustanova, uređaja i instrumenata na osnovu kojih se određuju ukupne društvene potrebe i definišu cene predhodno navedenih roba i usluga.
Jednu od najvažnijih funkcija tržište obavlja posredstvom delovanja samog mehanizma konkurencije.
Konkurencija predstavlja određeni oblik uspostavljanja odnosa između, s jedne strane ponude (prodavca) i s druge strane potražnje ( kupaca ) na tržištu. Dakle, osnovni uslov za razvoj i postojanje konkurencije je robna proizvodnja , ali samim razvojem robne proizvodnje konkurencija mjenja svoj karakter i oblike svog ispoljavanja. Suština ekonomske funkcije konkurencije sastoji se u tom što uspostavljanjem odnosa ponude i potražnje, naravno uz posredstvo porasta ili snižavanja cena: daje određene signale proizvođačima o bitnim elementima njihove sadašnje, pa i buduće proizvodnje ( npr. oblast proizvodnje kojom se bave, količina proizvoda koju proizvode i sl.); ostvaruje neophodnu ravnotežu u samim odnosima između pojedinih delatnosti u okvirima celokupne zajednice i stalno potstiče sve učesnike tržišta ka postizanju maksimalnih ekonomskih rezultata.
1. TRŽIŠNA STANJA
Konkurencija se javlja kao određeni oblik odnosa ponude i potražnje, a na tržistu se ispoljava u raznim kombinacijama u pogledu broja učesnika,njihove ekonomske snage, različitih mogućnosti samog ulaska i izlaska sa tržišta, različitim strategijama njihovog nastupa i sl. Sam taj njihov međusobni odnos i položaj determinisan je sledećim kriterijumima:
-brojem samih učesnika kako na strani ponude, tako i na strani potražnje,
-njihovom relativnom snagom,
-mogućnošću uslovljavanja međusobnih odnosa i
-elastičnošću ponude i potražnje, odnosno cena.
Stepen – intenzitet konkurencije proističe iz brojnosti subjekata na strani ponude i strani potražnje i u tom smislu razlikujemo sledeće tipove konkurencije:
– potpuna – perfektna (slobodna, savršena, čista) i
-ograničena – imperfektna u okviru koje razlikujemo:
a) monopol – monopson
b) monopolistička konkurencija i
c) oligopol – oligopoly
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.