Digitalni marketing i značaj prisustva kompanije na internetu
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio B0901 02. jul 2013. Prijavi dokument
UVOD
Neophodnost liderskog upravljanja lezi u dinamicnom razvoju danasnjeg ljudskog drustva. Ljudsko drustvo je praceno stalnim promenama.Ove promene i proaktivno delovanje su narocitno izrazeni u malim i srednjim preduzecima.
Lideru u 21. Veku bice izlozeni efektu “makaza vremena”, to znaci da sve vise slozenijih problema morati da rese za krace vreme. To ce uspeti jedino u koliko imaju jasnu viziju, jedinstven i odlucan tim koji promene sprovodi, edukuje ucesnike i komunicira sa svima na svim nivoima odlucivanja.
Ljudski resursi u malim i srednjim preduzecima
Razvoj svih malih i srednjih preduzeca pociva na kadrovima, a brzina njegovog razvoja zavisi od drustvene pozicije radnih ljudi (kadrova), od nivoa stecenog i stepena koriscenja znanja.
Misljenje da”intelektualni prtljag” stecen tokom skolovanja moze posluziti kroz ceo zivot poljuljana je vec polovinom proslog veka, a u drugoj konacno srusena. Nastavak obrazovanja je neminovnost savremenog naucno-tehnickog razvoja, koji ima izuzetne prodore u malim i srednjim preduzecima. Vise nije sporno da se efikasnos savremenog razvoja uopste, ne moze temeljiti samo na materijalnoj komponenti vec mnogo vise nego do sada na kadrovskoj. Sposobniji kadrovi i sa relativno skromnim sredstvima mogu ostvariti mnogo uspesnije rezultate, pod pretpostvakom da su motivisani i stimulisanji, ali uz uslov da se ostvari upravljanje procesima, umesto upravljanje ljudima. Poseban problem u angazovanju kadrova za vecinu delatnosti malih i srednjih preduzeca je sto izvestan broj kadrova radi na poslovima i radnim zadatcimaza koje se nisu skolovali. Zbog toga je bitno stvarati ne samo drustvo koje radi, vec i drustvo koje uci. Cinjenica da se sistemacki tokom celog ljudskog veka mora uciti i mogucnost da se uci, otvorili su novo razdoblje istorije obrazovanja.
Posebna paznja mora se posvetiti kontinuiranom obrazovanju poslovnih kadrova, jer savremena naucno-tehnicka dostignuca u svim vidovima i delatnostima malih i srednjih preduzeca, od direktora-lidera traze pored ostalog i:
Uspesno vodjenje preduzeca, kao sto je poznato, zavisi od umeca vodjstva da podstice vise ideja i kreativno ispoljavanje ljudi. Vodjstvo, takodje, mora da zna vladati procesom eksplozije ideja i stvaralastva, njihovog sazrevanja i izbora, uz temeljno pravilo da nema velikih ideja gde se ne moze reci i najveca glupost. Kreiranje je jedna od najvaznijih funkcija vodjstva firme. Umece i uspesnost vodjstva ispoljava se u preduzimanju akcija pre drugih (konkurenata). Temeljna prednost u menadzmentu ostvaruje se u pravovremenom kreiranju i lansiranju delotvornosti i efikasnosti vodjstva (strategija), ali u vidu poslovnog kontinuiteta koji se kumulira u imidzu firme kao specificnom izrazu njegovog tonaliteta. Pri tome je neophodan u slov da svako radi za sta je skolovan. Jer, svaki pojedinac u drustvu ima neka znanja, neke sposobnosti, ili psiholoski receno “neke kompetencije”. U jednom takvom drustvu on je “duzan” da te kompetencije prenosi drugima koji ih jos nisu stekli.
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Objavio dmitardjukic 30. jun 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.