Odlomak

UVOD

Neophodnost liderskog upravljanja lezi u dinamicnom razvoju danasnjeg ljudskog drustva. Ljudsko drustvo je praceno stalnim promenama.Ove promene i proaktivno delovanje su narocitno izrazeni u malim i srednjim preduzecima.
Lideru u 21. Veku bice izlozeni efektu “makaza vremena”, to znaci da sve vise slozenijih problema morati da rese za krace vreme. To ce uspeti jedino u koliko imaju jasnu viziju, jedinstven i odlucan tim koji promene sprovodi, edukuje ucesnike i komunicira sa svima na svim nivoima odlucivanja.

 

 

 

 

 

Ljudski resursi u malim i srednjim preduzecima

Razvoj svih malih i srednjih preduzeca pociva na kadrovima, a brzina njegovog razvoja zavisi od drustvene pozicije radnih ljudi (kadrova), od nivoa stecenog i stepena koriscenja znanja.
Misljenje da”intelektualni prtljag” stecen tokom skolovanja moze posluziti kroz ceo zivot poljuljana je vec polovinom proslog veka, a u drugoj konacno srusena. Nastavak obrazovanja je neminovnost savremenog naucno-tehnickog razvoja, koji ima izuzetne prodore u malim i srednjim preduzecima. Vise nije sporno da se efikasnos savremenog razvoja uopste, ne moze temeljiti samo na materijalnoj komponenti vec mnogo vise nego do sada na kadrovskoj. Sposobniji kadrovi i sa relativno skromnim sredstvima mogu ostvariti mnogo uspesnije rezultate, pod pretpostvakom da su motivisani i stimulisanji, ali uz uslov da se ostvari upravljanje procesima, umesto upravljanje ljudima. Poseban problem u angazovanju kadrova za vecinu delatnosti malih i srednjih preduzeca je sto izvestan broj kadrova radi na poslovima i radnim zadatcimaza koje se nisu skolovali. Zbog toga je bitno stvarati ne samo drustvo koje radi, vec i drustvo koje uci. Cinjenica da se sistemacki tokom celog ljudskog veka mora uciti i mogucnost da se uci, otvorili su novo razdoblje istorije obrazovanja.
Posebna paznja mora se posvetiti kontinuiranom obrazovanju poslovnih kadrova, jer savremena naucno-tehnicka dostignuca u svim vidovima i delatnostima malih i srednjih preduzeca, od direktora-lidera traze pored ostalog i:

  • Stalno stice nova znanja
  • Stvara cvrst logisticki okvir poimanja vizije
  • Aplicira naucna dostignuca putem odgovarajucih sistema i metoda
  • Izgradjuje sistematizaciju stvari i pojava, te sistem njihovih konzistentnih veza u cilju efikasnijeg vodjenja slozenih procesa poslovanja.

Uspesno vodjenje preduzeca, kao sto je poznato, zavisi od umeca vodjstva da podstice vise ideja i kreativno ispoljavanje ljudi. Vodjstvo, takodje, mora da zna vladati procesom eksplozije ideja i stvaralastva, njihovog sazrevanja i izbora, uz temeljno pravilo da nema velikih ideja gde se ne moze reci i najveca glupost. Kreiranje je jedna od najvaznijih funkcija vodjstva firme. Umece i uspesnost vodjstva ispoljava se u preduzimanju akcija pre drugih (konkurenata). Temeljna prednost u menadzmentu ostvaruje se u pravovremenom kreiranju i lansiranju delotvornosti i efikasnosti vodjstva (strategija), ali u vidu poslovnog kontinuiteta koji se kumulira u imidzu firme kao specificnom izrazu njegovog tonaliteta. Pri tome je neophodan u slov da svako radi za sta je skolovan. Jer, svaki pojedinac u drustvu ima neka znanja, neke sposobnosti, ili psiholoski receno “neke kompetencije”. U jednom takvom drustvu on je “duzan” da te kompetencije prenosi drugima koji ih jos nisu stekli.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari