Odlomak

Dobar marketing nije slučajan, već je rezultat pažljivog planiranja i realizacije. Primena marketinga stalno se menja i usavršava praktično u svim delatnostima u cilju povećanja šansi za uspeh na tržistu, ali izuzetan marketing retka je pojava i teško ga je postići. Marketing je istovremeno “umetnost” i “nauka” stalna je tenzija između determinisanog dela marketinga i njegove kreativne strane. Finansijski uspeh često zavisi od marketing sposobnosti. Finansije,proizvodnja, računovodstvo i druge poslovne funkcije nemaju smisla ukoliko tražnja za proizvodima i uslugama nije dovoljna za ostvarivanje profita u kompaniji. U tome mora da postoji jasna hijerarhija. Sada su mnoge kompanije uvele poziciju direktora marketinga (Chieff Marketing Offices-COM), zaduženog da marketing približi drugim visokim funkcijama kao što su generalni direktor (Executive Officer-CEO) ili finansijski direktor (Chieff Financial Officer-CFO). Organizacije svih vrsta – od proizvođača robe široke potrošnje, do onih koje se bave zdravstvenim osiguranjem, od neprofitnih organizacija do proizvođača proizvodnih dobara – svoja dostignuća u marketingu ističu u svojim štampanim materijalima i na svojim web sajtovima. Teme niza članaka u poslovnim publikacijama upravo su marketing strategija i taktike. Marketing je međutim intrigantna oblast i bio je Ahilova peta mnogim ranije uspešnim kompanijama. Velike poznate kompanije kao Sears, Levi’s, General Motors, Kodak i Xerox, suočene sa novim kupcima i novim konkurentima, bile su prinuđene da promene svoje modele poslovanja. Čak i vodeći na tržištu,kao sto su Microsoft, Wal-Mart, Intel i Nike priznaju da ne smeju da se opuste. Jack Welsh General Electricov brilijantni CEO, stalno je slao upozorenja kompaniji: “Menjati ili umreti”.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 15 stranica
  • Marketing prof.Saša Virijević
  • Školska godina: prof.Saša Virijević
  • Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET PRIVREDNA AKADEMIJA - Fakultet za primenjeni menadžment, ekonomiju i finansije u Beogradu  

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari