Odlomak

1.    UVOD

Jedan od posebnih istraživačkih postupaka u sportskom marketingu je segmentacija tržišta. To je postupak spajanja kupaca sa istim ili sličnim potrebama i ponašanjem na tržištu u homogene grupe. Segmentacija tržišta se može izvršiti pomoću dva kriterijuma: 1) karakteristike potrošača, 2) načinima ponašanja potrošača. Cilj segmentacije tržišta je podela kupaca na homogene grupacije između kojih sportska organizacija može da izabere ciljni segment ili tzv. tržišne mete, na ko segment ili tzv. tržišne mete, na koje koncentriše svoje marketinške aktivnosti. Za segmentaciju tržišta mogu da se koriste ekonomski kriterijumi, demografski kriterijumi, geografski kriterijumi, psihološki kriterijumi. Posebne osobine proizvoda-usluga u sportu zahtevaju da se prilikom istraživanja uzmu u obzir posebni kriterijumi segmentacije kupaca sportskih usluga. Među takve kriterijume spadaju sezonski karakter potražnje nekih sportskih usluga, zajedničko ili razdvojeno korišćenje sportskih usluga od strane korisnika koji pripadaju različitim grupama. Pri izboru strategije segmentacije, sportska organizacija mora da ima u vidu takve faktore kakvi su veličina raspoloživih finansijskih, kadrovskih i materijalnih resursa, stepen razlikovanja osobina kupaca usluga, delovanje konkurentskih organizacija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari