Marketing istrazivanja i segmentacija trzista u sportu
1. UVOD
Jedan od posebnih istraživačkih postupaka u sportskom marketingu je segmentacija tržišta. To je postupak spajanja kupaca sa istim ili sličnim potrebama i ponašanjem na tržištu u homogene grupe. Segmentacija tržišta se može izvršiti pomoću dva kriterijuma: 1) karakteristike potrošača, 2) načinima ponašanja potrošača. Cilj segmentacije tržišta je podela kupaca na homogene grupacije između kojih sportska organizacija može da izabere ciljni segment ili tzv. tržišne mete, na ko segment ili tzv. tržišne mete, na koje koncentriše svoje marketinške aktivnosti. Za segmentaciju tržišta mogu da se koriste ekonomski kriterijumi, demografski kriterijumi, geografski kriterijumi, psihološki kriterijumi. Posebne osobine proizvoda-usluga u sportu zahtevaju da se prilikom istraživanja uzmu u obzir posebni kriterijumi segmentacije kupaca sportskih usluga. Među takve kriterijume spadaju sezonski karakter potražnje nekih sportskih usluga, zajedničko ili razdvojeno korišćenje sportskih usluga od strane korisnika koji pripadaju različitim grupama. Pri izboru strategije segmentacije, sportska organizacija mora da ima u vidu takve faktore kakvi su veličina raspoloživih finansijskih, kadrovskih i materijalnih resursa, stepen razlikovanja osobina kupaca usluga, delovanje konkurentskih organizacija.
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica