Odlomak

UVOD

U cilju boljeg shvatanja marketinga i njegove što uspešnije
primene, formulisan je danas opšte prihvaćeni koncept marketing
miksa. Marketing miks obuhvata aspekte i strategije marketinga
koje se koriste za sticanje konkurentske prednosti. Marketing miks
predstavljaju poslovni alati koji su neophodni za postizanje željene
reakcije ciljnog trzišta u odnosu na postavljene marketinške
ciljeve. U pitanju je odgovarajuća kombinacija instrumenata
marketinga koji predstavljaju ponudu preduzeća. 1948. godine
Džejms Kaliton prvi put o marketinškom odlučivanju razmišlja kao
o receptu. Tu ideju je 1953. godine dalje iskoristio Nil Borden,
profesor na Harvardskoj poslovnoj školi. On je i bio zaslužan za
sumiranje svih elemenata u ova 4 koja danas znamo kao 4P:
(proizvod,cena,distribucija i promocija). Sva četiri elementa su
podjednako važna, jer je praksa pokazala da forsiranje
pojedinačnih elemenata (niska cena, reklama ili kvalitet), ne daju
takav efekat kakav je kad su sva četiri elementa kombinovana.
Dugo je cena smatrana osnovnim instrumentom, kojim preduzeće
utiče na tražnju za svojim proizvodima i uslugama.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari