Odlomak

UVOD

Reč automobil nastala je od grčke reči auto (što znači samo, samostalno) i latinske reči mobilis (što znači pokretan). Razvoj automobila počeo je 1886. godine u Nemačkoj. Prvi automobil je konstruisao i napravio Karl Benc, 3. jula 1886. u Manhajmu. Ubrzo nakon toga Gotlib Dajmler i Vilhelm Majbah u blizini Štutgarta, kao i Zigfrid Markus u Beču proizveli su svoje verzije automobila. Austrijanac Rudolf Dizel usavršio je motor.

Krajem 19. veka pojavili su se prvi elektromobili. Nadmetanje između parnog motora, motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotorom traje sve do prve decenije 20. veka, od kada počinje da vlada automobil sa unutrašnjim sagorevanjem. Najveći iskorak u automobilskoj industriji napravio je Henri Ford kada je u SAD izmislio i izradio automobil dostupan većini ljudi (nazvan je Ford model T). Uveden u proizvodnju 1908. godine proizvodio se sve do 1927. godine.

Automobili se danas proizvode na svim kontinentima, a njihov broj iskazuje se desetinama i stotinama miliona. Automobil je postao neophodno sredstvo za svakodnevni život savremenog čoveka.  Na mapi sveta prikazani su prozvoñači automobila u 2008. godini.

 

 
INFORMACIJE O KOMPANIJI
Toyota Motor Corporation, skraćeno TMC, a jednostavnije Toyota, je multinacionalna kompanija za proizvodnju automobila sa sedištem u Toyota sitiju, Aiči, Japan. U 2010. godini zapošljavala je 317.734 ljudi i najveći je proizvoñač automobila u svetu. Kompaniju je osnovao Kičiro Tojoda 1937. godine, nastavljajući rad kompanije njegovog oca. Poznata je njegova izreka: „Od ovog trenutka, želim da se ujedinimo i zajedničkim snagama pronađemo način da stvorimo superiorna vozila“.
Toyota Motor Corporation predstavlja grupu kompanija, među kojima su Toyota, Leksus, Dajhatsu, Hino Motors i nekoliko kompanija koje ne proizvode automobile. TMC je deo Toyota Group, jednog od najvećih konglomerata u svetu. Osim uprave u Aičiju, postoje centrale u Tokiju i Nagoji.
Pored proizvodnje automobila, Toyota obezbeñuje finansijske usluge preko odeljka Toyota Financial Services i izrañuje personalne robote. Toyota ima veliko tržište u SAD, a manji deo u Evropi. Takoñe, prodaje vozila u Africi i tržišni je lider u Australiji. Sa filijalom Dajhatsu ima značajan tržišni uticaj u nekoliko zemalja jugoistočne Azije.
Toyota ima fabrike u velikom broju zemalja sveta, proizvodeći i sklapajući vozila za lokalna tržišta. Toyota ima proizvodne i pogone u Japanu, Australiji, Indiji, Šri Lanki, Kanadi, Indoneziji, Poljskoj, Južnoj Africi, Turskoj, Kolumbiji, Velikoj Britaniji, SAD, Francuskoj, Brazilu, Portugalu, a odnedavno i u Argentini, Češkoj Republici, Meksiku, Maleziji, Tajlandu, Pakistanu, Egiptu, Kini, Vijetnamu, Venecueli, Filipinima i Rusiji.
Svoje prisustvo u Evropi, Toyota ostvaruje kroz Toyota Team Europe, a u Velikoj Britaniji formira kompaniju TMUK za proizvodnju automobila koji su postali popularni meñu britanskim vozačima. Proizvodne baze postoje, takoñe, u Indijani, Virdžiniji i Tianjinu. Kompanija je 1999. godine odlučila da iznese svoje akcije na berzama u Njujorku i Londonu. Toyota od 2002. godine učestvuje u trkama Formule 1, a formirala je i zajedničku kompaniju sa Citreoen-om i Pežo-om.

Prema procenama časopisa Forbs, Toyota je 2005. godine bila rangirana na osmo mesto svetskih kompanija, ali je u 2011. godini “pala” na 55 mesto. U prvom kvartalu 2008. godine,
kompanija Toyota bila je najveći svetski prodavac vozila. Međunarodna organizacija proizvoñača automobila (OICA) je u 2010. godini rangirala Toyota Motor Corporation na prvo mesto sa 8,6 miliona prodatih automobila. Do sredine 2011. godine, globalni lider Toyota “pala” je na treće mesto iza Dženeral Motorsa i Folksvagena.

 

 

MISIJA
Od osnivanja, Toyota je zasnovana na japanskom modelu kvaliteta, lojalnosti zaposlenih i permanentnom učenju. Toyota je postavila cilj da kupci širom sveta budu zadovoljni njihovim proizvodima. Osim kvaliteta i bezbednsti, ulaže se u nove tehnologije i materijale, što doprinosi očuvanju životne sredine. Misija kompanije je da proizvodnjom sve boljih automobila obezbedi prosperitet društva i omogući stabilnu osnovu za poslovanje u dugoročnoj perspektivi.

 

 
VIZIJA
Toyota svestrano analizira svetsko tržište automobila, svoje mesto na njemu, kao i trendove koji se pojavljuju. Pošto je nekoliko decenija u svetskom vrhu proizvedenih i prodatih automobila, pošto su kupci vezani za robnu marku, Toyota čini napore da ostane na tom mestu, da proizvodi hibridne i električne automobile, automobile sa manjom emisijom CO2, koji imaju veći garantni rok itd. Osim dobro poznate teze “zadovoljni kupci”, Toyota se ne zaustavlja samo na velikom brojem proizvedenih i prodatih automobila, već viziju poslovanja obogaćuje stalnim inovacijama. Vizija kompanije zasniva se na tzv. Toyota-way (Toyota put), koji predstavlja osnovni okvir poslovanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari