Upravni spor
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Alpha_Juliette 21. novembar 2012. Prijavi dokument
UVOD
Reč automobil nastala je od grčke reči auto (što znači samo, samostalno) i latinske reči mobilis (što znači pokretan). Razvoj automobila počeo je 1886. godine u Nemačkoj. Prvi automobil je konstruisao i napravio Karl Benc, 3. jula 1886. u Manhajmu. Ubrzo nakon toga Gotlib Dajmler i Vilhelm Majbah u blizini Štutgarta, kao i Zigfrid Markus u Beču proizveli su svoje verzije automobila. Austrijanac Rudolf Dizel usavršio je motor.
Krajem 19. veka pojavili su se prvi elektromobili. Nadmetanje između parnog motora, motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotorom traje sve do prve decenije 20. veka, od kada počinje da vlada automobil sa unutrašnjim sagorevanjem. Najveći iskorak u automobilskoj industriji napravio je Henri Ford kada je u SAD izmislio i izradio automobil dostupan većini ljudi (nazvan je Ford model T). Uveden u proizvodnju 1908. godine proizvodio se sve do 1927. godine.
Automobili se danas proizvode na svim kontinentima, a njihov broj iskazuje se desetinama i stotinama miliona. Automobil je postao neophodno sredstvo za svakodnevni život savremenog čoveka. Na mapi sveta prikazani su prozvoñači automobila u 2008. godini.
INFORMACIJE O KOMPANIJI
Toyota Motor Corporation, skraćeno TMC, a jednostavnije Toyota, je multinacionalna kompanija za proizvodnju automobila sa sedištem u Toyota sitiju, Aiči, Japan. U 2010. godini zapošljavala je 317.734 ljudi i najveći je proizvoñač automobila u svetu. Kompaniju je osnovao Kičiro Tojoda 1937. godine, nastavljajući rad kompanije njegovog oca. Poznata je njegova izreka: „Od ovog trenutka, želim da se ujedinimo i zajedničkim snagama pronađemo način da stvorimo superiorna vozila“.
Toyota Motor Corporation predstavlja grupu kompanija, među kojima su Toyota, Leksus, Dajhatsu, Hino Motors i nekoliko kompanija koje ne proizvode automobile. TMC je deo Toyota Group, jednog od najvećih konglomerata u svetu. Osim uprave u Aičiju, postoje centrale u Tokiju i Nagoji.
Pored proizvodnje automobila, Toyota obezbeñuje finansijske usluge preko odeljka Toyota Financial Services i izrañuje personalne robote. Toyota ima veliko tržište u SAD, a manji deo u Evropi. Takoñe, prodaje vozila u Africi i tržišni je lider u Australiji. Sa filijalom Dajhatsu ima značajan tržišni uticaj u nekoliko zemalja jugoistočne Azije.
Toyota ima fabrike u velikom broju zemalja sveta, proizvodeći i sklapajući vozila za lokalna tržišta. Toyota ima proizvodne i pogone u Japanu, Australiji, Indiji, Šri Lanki, Kanadi, Indoneziji, Poljskoj, Južnoj Africi, Turskoj, Kolumbiji, Velikoj Britaniji, SAD, Francuskoj, Brazilu, Portugalu, a odnedavno i u Argentini, Češkoj Republici, Meksiku, Maleziji, Tajlandu, Pakistanu, Egiptu, Kini, Vijetnamu, Venecueli, Filipinima i Rusiji.
Svoje prisustvo u Evropi, Toyota ostvaruje kroz Toyota Team Europe, a u Velikoj Britaniji formira kompaniju TMUK za proizvodnju automobila koji su postali popularni meñu britanskim vozačima. Proizvodne baze postoje, takoñe, u Indijani, Virdžiniji i Tianjinu. Kompanija je 1999. godine odlučila da iznese svoje akcije na berzama u Njujorku i Londonu. Toyota od 2002. godine učestvuje u trkama Formule 1, a formirala je i zajedničku kompaniju sa Citreoen-om i Pežo-om.
Prema procenama časopisa Forbs, Toyota je 2005. godine bila rangirana na osmo mesto svetskih kompanija, ali je u 2011. godini “pala” na 55 mesto. U prvom kvartalu 2008. godine,
kompanija Toyota bila je najveći svetski prodavac vozila. Međunarodna organizacija proizvoñača automobila (OICA) je u 2010. godini rangirala Toyota Motor Corporation na prvo mesto sa 8,6 miliona prodatih automobila. Do sredine 2011. godine, globalni lider Toyota “pala” je na treće mesto iza Dženeral Motorsa i Folksvagena.
MISIJA
Od osnivanja, Toyota je zasnovana na japanskom modelu kvaliteta, lojalnosti zaposlenih i permanentnom učenju. Toyota je postavila cilj da kupci širom sveta budu zadovoljni njihovim proizvodima. Osim kvaliteta i bezbednsti, ulaže se u nove tehnologije i materijale, što doprinosi očuvanju životne sredine. Misija kompanije je da proizvodnjom sve boljih automobila obezbedi prosperitet društva i omogući stabilnu osnovu za poslovanje u dugoročnoj perspektivi.
VIZIJA
Toyota svestrano analizira svetsko tržište automobila, svoje mesto na njemu, kao i trendove koji se pojavljuju. Pošto je nekoliko decenija u svetskom vrhu proizvedenih i prodatih automobila, pošto su kupci vezani za robnu marku, Toyota čini napore da ostane na tom mestu, da proizvodi hibridne i električne automobile, automobile sa manjom emisijom CO2, koji imaju veći garantni rok itd. Osim dobro poznate teze “zadovoljni kupci”, Toyota se ne zaustavlja samo na velikom brojem proizvedenih i prodatih automobila, već viziju poslovanja obogaćuje stalnim inovacijama. Vizija kompanije zasniva se na tzv. Toyota-way (Toyota put), koji predstavlja osnovni okvir poslovanja.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Objavio SkazY 14. januar 2025.
Objavio milancet 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.