Odlomak

Istorijski razvoj sistema kvaliteta i familija ISO 9000 standarda.
Faze razvoja sistema kvaliteta:

  • Završna kontrola,
  • Dogovorni nivo kvaliteta,
  • Kontrola u procesu proizvodnje,
  • Kontrola i upravljanje sistemom kvaliteta u skladu sa serijom standarda ISO 9000:1996,
  • Prevencija u oblasti kvaliteta,
  • Totalno upravljanje kvalitetom (TQM) i TQM i kvalitet življenja.

 

 

 

 

ZAVRŠNA KONTROLA, DOGOVORNI NIVO KVALITETA, KONTROLA KVALITETA U PROCESU PROIZVODNJE
Prve dve faze koncepta kvaliteta odnose se na ispitivanje kvaliteta gotovog proizvoda – inspekciju
proizvoda. Odlikuje se sledećim karakteristikama:

  • čuvanje proizvoda, sortiranje, klasiranje,
  • definisanje,
  • sprovođenje korektivnih mera i
  • identifikovanje neusaglašenosti.

U tri prve faze zastupljen je »konvencionalni« pristup kvalitetu. Kontrola kvaliteta se vrši pošto je proizvod proizveden, ex post, tako da to poskupljuje proizvod. Redukcija troškova i povećanje kvaliteta su konfliktni ciljevi poslovanja preduzeća. Kontrola kvaliteta u toku procesa proizvodnje, treća faza, je viši nivo kontrole nivoa kvaliteta proizvoda i odlikuje se:

  • merenjem performansi proizvoda,
  • ispitivanjem proizvoda,
  • elementarnim planiranjem kvaliteta,
  • primenom elementarne statistike u kontroli kvaliteta,
  • primenom tehničkih standarda i
  • kontrolom tehničke dokumentacije proizvoda.

Najveći eksperti za kvaliteta različito definišu kvalitet proizvoda:

  • kvalitet predstavlja standard koji kupac očekuje; (Fred Smith, CEO Federal Express)
  • kvalitet predstavlja upoznavanje sa kupčevim potrebama prvi i svaki put; ( GISA)
  • snabdevanje naših kupaca proizvodima i uslugama koji dosledno ispunjavaju sve njihove potrebe i očekivanja; (Baeing)
  • Američko odeljenje odbrane definiše kvalitet kao obavljanje prave stvari ispravno prvi put uvek težeći ka poboljšanju i uvek zadovoljavajući kupce;
  • pogodnost za namenu ili korišćenje (Juran).

Feigenbaum po prvi put zastupa koncept globalnog sistema kvaliteta, kroz sve faze životnog ciklusa proizvoda, od marketinga do prodaje proizvoda, eksploatacije i post eksploatacije: kvalitet je celovit sklop karakteristika proizvoda ili usluga u marketingu, projektovanju, proizvodnji i održavanju preko kojih će proizvod ili usluga pri korišćenju ispuniti očekivanja kupaca.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari