Odlomak

– NEKTAR –
Kada su krajem devedesetih godina prošlog veka ljudi okupljeni oko malog porodičnog poduhvata pravili planove kako da zauzmu vodeće mesto na trpezama i najizbirljivijih potrošača, malo ko je verovao da je nešto tako moguće za kratko vreme. Ipak, snaga vizije nije znala za prepreke.

Iza ovog snažnog razvoja stoji uverenje osnivača kompanije, da bez potpune kontrole kvaliteta i pažljivog praćenja celog procesa proizvodnje voćnih proizvoda nema vrhunskog proizvoda. Zato je Nektar jedina fabrika u regionu koja ima potpuno zaokružen proces proizvodnje: od kooperantskih odnosa sa proizvođačima i otkupa voća, preko proizvodnje kaša i koncentrata, do proizvodnje sokova, nektara, rakija i marmelada. Uz sve ovo, kompanija raspolaže sopstvenom distributivnom mrežom, što olakšava poslovanje i ispunjavanje sve većih zahteva tržišta.

U cilju daljeg razvoja kompanije, Nektar je 2003. godine završio projekat kupovine pogona koncentrata i kaša u Vladičinom Hanu, u koji je samo u prve dve godine investirano više od dva miliona evra. Ovaj unapređeni pogon daje značajan deo Nektarove proizvodnje asortimana polugotovih proizvoda – voćne kaše i voćnih koncentrata, a njegov kapacitet proizvodnje je 120.000 tona po sezoni. Zaokruživanjem prizvodnog ciklusa, Nektar sprovodi u delo svoju poslovnu filozofiju: konstantan razvoj i unapređivanje sopstvenih potencijala.

Kontinuirano tehnološko usavršavanje, razvoj novih proizvoda i stalna briga onjihovom vrhunskom kvalitetu uz inovativan i efektivan marketing, uticali su da Nektar postane sinonim za najbolje iz Srbije. Da bi se kontinuirani rast nastavio, u pripremi je niz novih proizvodnih linija. Predstavljena je i nova linija toplog punjenja u plastičnu ambalažu za napitke i sokove. Kao lider na tržištu Nektar je uveo proizvode u kartonskom pakovanju,limenkama,ekskluzivnim staklenim flašicama.

Od aprila 2005. godine, Nektar je sa 50% udela u tržištu postao domaći lider u industriji. Izvoz gotovih proizvoda je usmeren na region. U Bosni i Hercegovini, Nektar je takođe na prvom mestu, au Makedoniji je treći. Razvijeni su planovi za proširenje poslovanja i na tržišta ostalih zemalja u regionu. Glavne destinacije za izvoz voćnih koncetrata i kaša su tržišta EU,Rusije i SAD. Nektar takođe uspešno izvozi svoje gotove i polugotove proizvode širom sveta: od Hong Konga i Australije do Amerike i Kanade. Zahvaljujući svom uspešnom poslovanju van granica naše zemlje Nektar je postao jedan od vodećih kompanija za proizvodnju voćnih sokova u jugoistočnoj Evropi.

Nektar uvećava svoj udeo na domaćem tržištu, time što podržava samostalne proizvođače, unapređujući time i lokalnu ekonomiju. Kompanija je ponosna što investira u organsko i autohtono uzgajanje jabuka, kao i u razvoj poljoprivrednih metoda koje su u skladu sa očuvanjem životne sredine. Nektar podiže nivo svesnosti kod svojih potrošača o zdravstvenom i ekonomskom značaju organskog načina uzgajanja, čime unapređuje i domaće tržište organski uzgajanog voća.

Put vizonara se nastavlja. Budući planovi kompanije ubedljivo dokazuju lidersku poziciju Nektara. Unapređivanjem svog poslovanja, jačanjem direktne distributivne mreže i širenjem palete jedinstvenim proizvodima, Nektar otkriva nove teritorije u ponudi prirodnih sokova i funkcionalnih nektara.

Nijedna kompanije ne može da bude uspešna bez tima ljudi koji dele zajedničke ideje i energiju jer se odluke donose u deliću sekunde, i traže odvažnost. Nektar tim u ovom trenutku broji 650 zaposlenih. To nikako ne znači da je išta nestalo od porodičnog duha i prisnosti u poslovanju. Naprotiv, ma koliko veliki bio, Nektar je ostao porodična kompanija u kojoj i dalje važe tradicionalni mehanizmi upravljanja i odlučivanja, što presudno doprinosi stabilnom razvoju i njegovoj dugoročnoj održivosti.
Kompanija Nektar od samog osnivanja u skladu sa svojom poslovnom filozofijom „nije svejedno“, poklanja veliku pažnju kvalitetu svojih proizvoda i stavlja poseban akcenat na zdravstvenu ispravnost proizvoda, primenom integrisanog sistema upravljanja kvalitetom prema zahtevima standarda ISO 9001, standarda za bezbednost hrane ISO 22000 – što podrazumeva iHACCP sistem.

Korporativni slogan „nije svejedno“ je ušao u svakodnevni govor kao uzrečica koja opisuje optimizam i pozitivan stav o životu. Kao svaka ozbiljna kompanija, Nektar brine o svom vizuelnom identitetu. Logo je jedna od komponenti na osnovu koje potrošači veoma lako prepoznaju Nektar proizvode kao simbol kvaliteta. Izlazeći u susret promenama na tržištu, Nektar je tokom ovih godina osavremenjivao svoj zaštitni znak, zadržavajući pri tom svoju prepoznatiljivost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari