Odlomak

U modernizmu sve je bilo postavljeno na “glavu”. Ne znamo ni za jedan pokret ili školu 20.veka koja je istrajavala u radikalnim idejama više od nekoliko godina. Tridesetih godina u slikama Vlamenka i Derena nisu se prepoznavali tragovi fovizma. Ko se više i brže menjao od Pikasa? Ali menjajući sebe, Pikaso je menjao i tokove umetničke istorije. Danas svaki slikar dobro zna da insistirati na jednoj poetici (a u ime neke doslednosti) vodi u manir ili u anahronizme. Ko, međutim, podstiče tendenciji čestih promena? Tržište i galerije izvlačeći profit? Izuzev osamdesetih godina i “nove slike” ključ odgovora nije tu. Svaka umetnička pojava ima svoje vreme trajanja, zavisno od ideje kojima služi. U Firenci u doba Medičija dvadesetak slikara i vajara mogli su mirno i natenane da izgrađuju jedan stil. Danas u svetu ima na milione školovanih umetnika i ako je sve na neki način ograničenog trajanja, proces “trošenja” slikarskih škola, likovnih pojava, ideja trajaće duže kroz rad dvadesetak stvaralaca, nego kod pojava koje obuhvataju aktivnost stotine hiljade umetnika.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Istorija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari