E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio lakara 26. novembar 2013. Prijavi dokument
MODEL A OPŠTIH OSNOVA PREDŠKOLSKOG PROGRAMA
Težnja ka unapređivanju je, od početka civilizacije, navodila blistave umove na genijalna otkrića. Tzv. duhovna evolucija, komfor, izobilje, egzistencijalna obezbeđenost, moć ili, bar, grčevita ideja o ostvarivanju istih, produžila je očnjake, zakrvavila beonjače, zatvorila srca i stavila racio u prvi plan.
Večita je težnja odraslih da verbalizuju, definišu ono što se ne da definisati, utvrde pravila, vulgarno materijalizuju i učine opipljivim finese ljudske duše i uma, a sve u cilju uspostavljanja kontrole i sticanja iluzije da vuku konce.
Univerzalije, bolno ukalupljivanje ljudi kao da su lepe japanske nožice u četiri broja manjoj obući, štancanje Primernih Androida još uvek postoje. Nažalost.
Međutim, između mnogih drugih i ja, rusoovski odgojeno dete, spoznala sam, doduše, u kasnim dvadesetim godinama života, značaj svih onih rogobatnih termina dole navedenih, kao što su aktivna konstrukcija znanja, otvorenost sistema, interaktivnost i sl.
I jeste probudilo nadu u meni to što vidim da je Šenebekova utopija krenula da se ostvaruje. Potrebno je vreme, još puno vremena da bi to izgledalo onako kako je on to, u zanosu, opisivao i živeo ali je ostvarivo.
Modiljanijevsko restrukturiranje je vidljivo. Na ruševinama starog sistema, gradi se novi. Možda je još uvek mlad i nesavršen, možda je još uvek ostrašćen i nagao ali će se, korak po korak, iskustvom i sazrevanjem, iznivelisati, usavršiti. Dati nove ljude koji će, montesorijanski, znati ljubav i šenebekovski biti ljubav.
Ono što je bitno naglasiti jeste apsurd da se vraćanje spontanog, prirodnog (samo)obrazovanja mora odvijati na jedan, zapravo vrlo ne-spontan način- propisivanjem pravila i poštovanjem istih. Ova pravila propovedaju slobodu, individualnost, prava i daju priliku mladom čoveku da iskusi autonomiju i emancipaciju. A jednom kad to iskusi, čak i ako ga posle zatrpaju formama i navedu ga da zanemi pred pedagoškim agresijama, kad-tad će se probuditi ono slobodno, samosvesno i empatično dete.
Centralne ideje programa
• otvoreni sistem vaspitanja
• interaktivan način razvijanja programa
• individualizacija rada sa decom
• učenje kao konstrukcija znanja
• unutrašnja motivacija kao osnov znanja na ranim uzrastima
• samostalnost i autonomija deteta kao centralna vrednost
• vaspitač kao kreator programa
• intenzivna saradnja sa okruženjem
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.