Odlomak

Uvod
Tržišna struktura se odnosi na fizičke karakteristike tržišta unutar kojih preduzeća deluju. Postoje sledeći tipovi tržišne struktrure:
• Savršena konkurencija
• Nesavršena konkurencija
• Monopol
• Monopolistička konkurencija
• Oligopol.
Obeležja po kojima se razlikuju navedene tržišne strukture su: broj preduzeća, teškoća ulaska na tržište, proizvod i informisanost.
Istorijski posmatrano, monopoli nastaju i razvijaju se krajem IX i početkom XX veka. Koncentracija i centralizacija kapitala i proizvodnje na određenom stepenu svog razvitka dovodi do stvaranja monopola. U rukama monopola nalazi se najveći deo ukupne društvene proizvodnje u pojedinim privrednim granama. Na taj način konkurencija se pretvara u monopol, a rezultat je džinovsko podruštvljavanje proizvodnje.
Monopol predstavlja tržišno stanje pri kojem na strani ponude postoji samo jedan prodavac, a na strani potražnje mnoštvo kupaca. U teoriji je moguća i obrnuta kombinacija gde se na tržištu javlja samo jedan kupac i mnoštvo ponuđača, tada govorimo o monopsonu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Osnovi ekonomije -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari