Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio makasteva 09. februar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Tema ovog seminarskog rada je motivacija, moć i konflikti u organizaciji. Da bi se proces motivacije za rad lakše i obuhvatnije shvatio i analizirao potrebno je prije svega definisati osnovne pojmove iz ove oblasti, kao što su pojam motiva, proces motivacije, različite teorije motivacije, kao i strategije motivacije. Takođe, potrebno je uočiti razliku između lidera i motivatora. To smo sve pokušali približiti u prvom poglavlju ovog seminarskog rada.
Drugo poglavlje seminarskog rada odnosi se na moć u organizaciji. Moć duboko prožima sve aspekte života i rada čoveka. Svaka ličnost kao pojedinac svojim akcijama i odlukama utiče na druge svojom moći, ili je pod njenim uticajem.
Moć je osnovna komponenta svake ljudske organizacije. Celokupan život i poslovanje savremene kompanije je igra moći, uticaja i autoriteta. Simboli i izvori moći su promenljive varijable, a neumoljivi zakoni moći utiču na karijere menadžera i zaposlenih.
U trećem poglavlju je definisano kako konflikti utiču na organizaciju, njene zaposlene, koji su to uzroci, kao i posledice konflikata u organizaciji. Sukobi i konflikti su oblik interakcije u preduzeću, borba između pojedinaca, formalnih i neformalnih grupa, timova,organizacionih dijelova.
Sa druge strane, sukobi i konflikti u organizaciji su situacije u kojoj jedna od sukobljenih strana ostvaruje svoje ciljeve i interese na račun druge sukobljene strane. Različiti interesi i vrednosti u osnovi su uzroci svake vrste konflikta u organizaciji.
1. Motivacija zaposlenih
Motivacija je jedna od najvažnijih tema u menadžmentu zato što organizacije ostvaruju ciljeve putem radnih učinaka i rezultata zaposlenih i menadžera. Da bi zaposleni ostvarili svoje radne učinke moraju da budu zadovoljena tri osnovna faktora, a to su:
• sposobnost zaposlenih da ostvare učinak
• šanse zaposlenih da ostvare učinak
• motivacija zaposlenih da ostvare učinak.
Prvi faktor, sposobnost zaposlenih da ostvare učinak se postiže obrazovanjem i treningom. Drugi faktor, šanse zaposlenih da ostvare učinak pruža organizacija i organizaciona struktura preduzeća. Ipak, i pored toga što je zaposleni obučen da obavi radni zadatak i što mu organizacija omogućava da zadatak uspešno obavi – ništa od navedenog nema smisla ukoliko zaposleni nije motivisan da ostvari zadatak.
Slika broj 1. Motivacija u organizaciji
1.1. Šta je motivacija?
Motivacija je proces svesnog pokretanja i usmeravanja aktivnosti čoveka ka ostvarenju određenog cilja. Sam izraz „motivacija” potiče od latinske reči „moves, movere” što znači: kretati se. Motivacija je unutrašnja pokretačka sila koja nas snabdeva pokretačkom snagom za ostvarivanje ciljeva i zadovoljavanje potreba. Sasvim je sigurno da su najuspešniji oni ljudi kod kojih ne postoji strah od promena. Većina ljudi se odupire promenama po principu: „Bolje poznato zlo nego nepoznato dobro”. Da bi čovek mogao da motiviše druge, mora biti u stanju da spozna sebe i motiviše samog sebe, pa tek onda druge. Motivacija je neophodna za postizanje uspeha kako na ličnom planu, tako i u bilo kojoj vrsti poslovnog, sportskog, umetniĉkog ili bilo kog drugog okruženja.
Motivacija se može definisati kao proces pokretanja, usmeravanja i odražavanja ljudskog ponašanja ka određenom cilju. Osnovni proces motivacije zasniva se na tri elementa:
• Potreba – predstavlja stanje psihološkog ili fiziološkog debalansa/tenzije koji teži da bude zadovoljen
• Pokret – akcija koja se preduzima da bi se tenzija uklonila
• Nagrada – postignuće kojim se otklanja tenzija.
Kroz više anketa i istraživanja ustanovljeno je da zaposleni i poslodavci imaju različite stavove kada je u pitanju šta je ono što motiviše. Zaposleni najčešče smatraju da ih motivišu pohvala za dobro obavljen posao, pomoć pri rešavanju privatnih problema, siguran posao i dobra plata kao i posao koji je interesantan i koji im omogućava napredovanje u karijeri. Sa druge strane, poslodavci smatraju da zaposlene motivišu isključivo novac, sigurnost i napredak.
Baš zbog različitih stavova i pogleda, jako je bitno da se u svakoj organizaciji pojedinačno ustanovi šta je ono što njihovi zaposleni očekuju kao podstrek kako bi menadžment na pravi način mogao da motiviše svoje zaposlene da budu zadovoljniji i produktivniji.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.