Odlomak

I. Uvod u multimedijalne komunikacije 1. Pojam multimedijalnih komunikacija

  •     Medij: bilo koje sredstvo namijenjeno prenosu i skladištenju informacija.
  •     Multimedij: sredstva komunikacije kroz više od jedne sredine.
  •     Sredina: supstanca (vazduh, voda) kroz koju se nešto prenosi.
  •     Multimedija: istovremeno korištenje više medija ili istovremeno korištenje više načina komuniciranja (spoj teksta i fotografije, tj. slike grafike i sl).
  •     Pojam multimedije se odnosi na takav sadržaj koji od nas zahtijeva upotrebu više od jednog čula da bismo ga u potpunosti shvatili.
  •     Informacija se eksploatiše sa naših pet čula: sluh, vid, miris, okus i dodir.
  •     MM sistemi (još uvijek) koriste samo dva čula: audio i vizuelna čula.
  •     Vizuelni mediji: tekst, slika, video
  •     Audio mediji: muzika i govor.
  •     Primjer MM sadržaja je  televizija: na raspolaganju nam je slika i zvuk, aktivira čulo vida i sluha.
  •     Audio i video Internet servise dijelimo u tri kategorije:
  •     Streaming snimljenog audio/video zapisa
  •     Streaming žive slike i zvuka
  •     Interaktivni audio i video.
  •     Streaming: korisnik može da sluša ili gleda fajl tek nakon što je download počeo.

1.1. Streaming snimljenog audio/video materijala

  •     Pri streaming-u snimljenog audia/videa, fajlovi su komprimovani i čuvaju se na serveru.
  •     Klijent vrši download fajlova preko Interneta.
  •     Ovo se naziva i video/audio na zahtjev.
  •     Primjeri snimljenog audio zapisa: pjesme, simfonije, knjige, predavanja.
  •     Primjeri snimljenog video zapisa: filmovi, TV emisije, muzički spotovi.
  •     Preuzimanje (download) ovog sadržaja sa Interneta rezlikuje se od download-a drugih tipova fajlova.
  •     Postoje četiri pristupa problemu različite složenosti.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari