Odlomak

UVOD

Svaka organizacija se u nekom trenutku suočava sa neuspešnim poslovanjem jer radnici nisu dovoljno spremni i motivisani za rad.Da bi neko preduzeće uspešno poslovalo mora da poradi na strategiji motivisanja svojih zaposlenih.Na koji ce način motivisati svoje radnike zavisi od samog rukovodstva u tom preduzecu.S obzirom da je svaki covek razlicit mora se posvetiti vise pažnje svakom radniku kao pojedincu,pa tek onda organizaciji kao celini. Dakle,neophodno je i dobro poznavanje ljudske prirode kako bi se mogle lakše i bolje sagledati potrebe, navike, interesi, vrednosni stavovi i očekivanja pojedinaca a i kolektiva.U kolektivu nema više mesta za odnos nadredjenog i podredjenog,već za saradnju i dogovor,kako bi se postavljeni ciljevi lakše i brže ostvarili.Radnik će se tako osećati kao koristan član kolektiva i imaće motiv za veći trud i zalaganje na poslu.Radnici se mogu motivisati materijalnim nagradama(novcem) i nematerijalnim nagradama(slobodni dani,letovanja….).Radnik, samo ako je dovoljno uvažen, zasluženo  nagrađen i zadovoljan svojim položajem u organizaciji, biće motivisan i spreman i za najveće angazovanje na svom poslu  sto bi trebalo da bude  jedan od osnovnih ciljeva u oblasti upravljanja ljudskim resursima.Svaki covek ima potrebu da se na svom poslu pokaze I dokaze I da za to bude adekvatno nagradjen.Ljudi se uglavnom rade one poslove koje vole i zele da se osete kao ravnopravni clanovi svoje organizacije,da doprinesu razvoju firme u kojoj rade.Svaka organizacije je u obavezi da obezbedi svojim radnicima uslove za napredovanje I izrazavanje kroz rad I ideje.Isto tako je I u obavezi da svakog svog clana adekvatno motivise,nagradi I tako ga podstakne da on jos bolje I više doprinese njenom razvoju.

 

 
2.MATERIJALNE NAGRADE,KOMPENZACIJE I STRATEGIJE MOTIVISANAJA

Materijalne nagrade podrazumevaju plate,zarade,bonusi,stimulacije,honorari I td.Plata je najznacajniji I najkonkretniji oblik priznavanja necijeg rada I uspeha u poslu.Poslodavci,kako bi smanjili fiksne troškove plate,uvode najcesce razne vrste nagrada,za postizanje boljeg rezultata u poslu. Osim na zaradu,platu I naknadu zaposleni ima prava I na druga primanja na osnovu svog rada I radnog odnosa.U to spadaju primanja koja se isplaćuju na osovu naknade za odredjene troškove kao što su vreme provedeno na službenom putu,topli obrok,putni  troškovi,kao I troškovi otpremnine,pogrebnitroškovi  I naknada štete u slučaju povrede na radu. Materijalne nagrade,stimulacije I kompenzacije se smatraju najbitnijim faktorom za upravljanje sistemom ljudskih resursa.Jer je osnovna svrha motivisanja podizanje individualne radne uspešnosti,tako što cemo nagraditi poželjne oblike ponašanja.Tako da preduzece mora koristiti različite vrste strategija motivacije. S obzirom na stepen direktnosti materijalnih odnosno finansijskih primanja  postoje dve  vrste finansijskih kompenzacija :

1. direktne materijalne(finansijske) nagrade koje pojedinac dobija u “novcu”, i
2. indirektni materijalni dobici koji doprinose podizanju materijalnog standarda zaposlenih(beneficije).

 

 

 
2.1.Direktne materijalne (finansijske) nagrade,kompenzacije i strategije motivisanja

Direktne materijalne nagrade pojedinac dobija u novcu i na ruke.U to spadaju sistem plata i drugih materijalnih podsticaja, odnosno bonusa vezanih za grupni ili individualni rad. Novac je najuniverzalniji način I sredstvo kojim se neko moze motivisati za rad.Mada svako povecanje plate ne voidi I do povecanja produktivnosti I zato se treba utvrditi kolika je ta individualna zarada,plata.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari