Odlomak

 

Komuniciranje se često definiše kao razmena informacija simbolički, organizovanih kao poruke, između dva (od kojih jedan može biti zamišljen fiktivan), ili više, i neograničenog broja subjekata, neposredno ili posredstvom medija, u određenom socijalno-političkom ambijentu i sa određenim efektima.
Harold Lasvel komunikaciju vidi ako proces permanentne razmene informacija, odnosno: smisao komunikacije je sadržan u razmeni poruka, čije su funkcije upozorenje, savet, informacija, ubeđivanje, izražavanje mišljenja i uživanje.
Komuikacija se može definisati i preko sredstava koja koristi, prema tome razlikujemo:
• Formu – način na koji se nešto saopštava.
• Medije – sredstvo komunikacije koja kombinuje različite forme.
• Mediji – se odnosi na tehnološka sredstva masovne komunikacije kao što su štampa, radio, televizija, društvene mreže, internet.
Društvene nauke komunikaciji prilaze iz specifičnog ugla. Pod komuniciranjem se podrazumeva sveukupnost odnosa između pripadnika društva, a ta veza se ispoljava u tri ravni:
kao psihosocijalne
kao materijalne
kao masovne komunikacije.

Strategijski značaj komuniciranja u poslovanju

Bez komuniciranja bi bilo teško, ako ne i nemoguće, voditi bilo koji posao. To je zato što svi ljudi moraju da komuniciraju da bi postigli bilo kakav međusobni odnos. Bez obzira na to što je komunikacija jedna bazična I univerzalna pojava, ona treba da se prilagodi određenim poslovnim situacijama da bi bila što efikasnija I uspešnija, isto kao što sun am potrebne određene veštine I znanja za određene poslsove. Korišćenje samo nasih uređenih komunijativnih sposobnosti je često nedovoljno za uspešnu poslovnu komunikaciju.
Iako je jezik važna komponenta komunikacije, ona se ne svodi samo na razumevanje I korišćenje jezika. Komunikacija je mnogo širi pojam od jezika – uključuje razmenu ideja I razumevanja ideja druge osobe. Ljudi iz različitih kultura različito razmišljaju o istim stvarima. Nečija sposobnost da govori tri jezika još uvek ne važi da on može da sagleda stvari na način na koji bi to učinili ljudi koji pripadaju drugim kulturama.
Danas je obim ljudske komunikacije doveden do neslućenih razmera. Moderne telekomunikacije nam nude pristup bilo kojoj tački sveta u realnom vremenuKomuniciranje ne samo da pomaže poslovanju nego I poboljšava I poslovne odnose. Kao što dobra I uspešna komunikacija može povećati profit, tako ga loša I pogrešna komunikacija može smanjiti. Komunikacija je osnov u mnogim područjima poslovanja, kao što su marketing I prodaja, logistika I upravljanje ljudskim resursima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 13 stranica
  • Poslovna etika i komunikacija Dr Zoran Jokić
  • Školska godina: Dr Zoran Jokić
  • Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet Političkih nauka  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari