Digitalni marketing i značaj prisustva kompanije na internetu
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio samir222 18. jul 2013. Prijavi dokument
Osnovi međunarodne poslovne etike
– Evromenadžment i etika –
Međunarodni menadžment je poseban oblik menadžmenta koji koristi faktore okruženja i interne diferencujalne prednosti za nastup na svetskom tržištu. Međunarodni menadžment predstavlja osnov uspeha multinacionalnih korporacija.
Savremeno izučavanje menadžmenta pretpostavlja određene razlike u menadžerskim veštinama u zavisnosti od multinacionalnih sredina, zbog čega se sve veća pažnja posvećuje primeni savremenih međunarodnih principa delovanja. Pored niza zajedničkih karakteristika, savremene civilizacije se razlikuju po specifičnim kulturnim i drugim društvenim obeležjima. Važno je znati, da se u zapadnoevropskim zemljama menadžment kao teorija i praksa razvijao pod uticajem američkog učenja i konkretnih iskustava. Uprkos tome, specifični uslovi razvoja evropskih zemalja, posebno kulturne tradicije, uticali sun a razvoj menadžmenta evropskih zemalja. Velike porodične firme koje posluju u Evropi, kao što je to Fiat u Italiji, Mercedes Benz u Nemačkoj, Mišelin u Francuskoj, nemetnule su specifičan način upravljanja, mada se i u njima sve više oseća američki stil rukovođenja i upravljanja poslovima.
Demokratske promene u srbiji, privatizacija velikih državnih preduzeća, njihovo prestruktuiranje i jasan cilj aktuelne vlasti o integraciji u evropske tokove privređivanja, nužno nameće potrebu izučavanja i primene savremenih principa menadžmenta u multinacionalnom okruženju.
EVROMENADŽMENT I ETIKA
Evromenadžment je deo procesa učenja menadžerskih veština koji se u novije vreme pojavljuje sa ciljem da se izbegne upotreba pojma integracija evropske privrede, odnosno privrede članica Evropske Unije. Pa iako se termin integracija još uvek koristi, imamo pojavu evromenadžmenta i evromenadžera, koje ćemo u ovom seminarskom radu predstaviti izučavajući poslovnu etiku, ponašanje menadžera i njihovo prilagođavanje kulturama i poslovnim običajima raznih zemalja EU.
Prva faza procesa izučavanja evromenadžmenta je osvešćivanje i zauzimanje stave prema političkim, kulturnim i socijalnim razlikama unutar evropskih zemalja. Druga faza podrazumeva pažljivo ispitivanje i upoređivanje različitih upravljačkih stilova, privrednih veza i odnosa između vlada i biznisa ovih zemalja. Ako se ovim aktivnostima priđe sa dovoljno pažnje, te uoče razlike i prednosti na tim područjima, mnogo ćemo lakše steći objektivnu sliku o uverenjima, praksi, snazi i slabostima svake pojedinačne članice EU. Ovo nas upučuje na činjenicu da če Evropa, kao nova ekonomska, politička, kulturna svetska sila, pretrpeti korenite promene. Diskusije i sučeljavanja u tom procesu, biće predmet učenja evromenadžmenta. Odlučujući korak prema evromenadžmentu, ili kako se u novije vreme naziva transnacionalizaciji, imaćesamo oni koji budu znali da poštuju principe i iskoriste sve mogućnosti koje nudi EU.
“Navedeni razlozi će zahtevati mnogo više od primene univerzalnih upravljačkih tehnika i principa, a to podrazumeva doro obučenog menadžera, sposobnog i spremnog da pravi internacionalnu karijeru, bez obzira na nacionalne granice. Da bi u tome bio uspešan, morao bi da poznaje i prihvata nacionalne stilove, razvoje i interese, da se lako prilagođava i razume culture evropskih zemalja, i nadasve da ima dobre komunikativne i pregovaračke sposobnosti, da organizuje osoblje i sprovodi međunarodne preduzetničke poduhvate”
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Objavio dmitardjukic 30. jun 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.