Odlomak

• PREDMET I PROBLEMATIKA KOJU IZUČAVA PEDAGOŠKA PSIHOLOGIJA
Krajem XIX, a početkom XX veka pedagoška psihologija se nazivala psihologija za vaspitače.
Predmet pedagoške psihologije jeste primena psihologije na vaspitanje. Zadatak vaspitanja jeste da formira dobro integrisanu ličnost.

• UČENJE I RAZVOJ
POJAM UČENJA I RAZVOJA

Učenje je relativno trajna promena ličnosti koja je nastala tokom njene aktivnosti.
Razvoj je relativno trajna promena ličnosti koja je nastala i kao rezultat zrenja.

OBLICI UČENJA:
– Prelazni: utiskivanje, habituacija, senzitizacija, jednim delom su rezultat učenja. Primer: Pile urođeno prati nekoga, ali vezaće se za prvog koga prati, to je naučeno.
– Osnovni oblici učenja su rezultat učenja:
1. Imamo jednostavne oblike:
– Klasično uslovljavanje – Davanje skupa bezuslovne i uslovne draži, tako da sama uslovna draž izazove iste uslovne reakcije. Uslovna draž se vezuje za reakciju, subjekat ne mora biti aktivan.
– Instrumentalno učenje – Osoba mora biti aktivna, mora učiniti neku radnju koja dovodi do zadovoljenja neke potrebe. Primer: Dete plače da bi dobilo nešto.
– Učenje uviđanjem – Nema pogrešnih pokušaja jer se uviđa veza između cilja i sredstva. Do rešenja se dolazi naglo.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 22 stranica
  • Pedagoska psihologija Nadezda Rodic
  • Školska godina: Nadezda Rodic
  • Skripte, Psihologija
  • Srbija,  Subotica,  Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i trenera u Subotici  

Više u Psihologija

Više u Skripte

Komentari