Odlomak

Uvod

Uspeh svake kompanije lezi u stepenu ispunjenja potreba klijenata. LJ pocetku je cilj bila proizvodnja, zatim prodaja, dok je savremeno drustvo nametnulo ispunjavanje potreba potrosaca kao krajnji cilj kompanije. Ukoliko kompanija vodi racuna o trenutnim potrebama i trendu buducih promena svojih klijenata, i u skladu sa tim potrebama razvija svoje proizvode i usiuge, ona ce osvojiti i utvrditi svoju poziciju na trzistu. Upravo ove potrebe, tj. krajnja vrednost za kupce i odiuke kupaca o raspodeli svojih prihoda predstavljaju osnov menadzmenta kompanije. Strategija i politika menadzmenta treba da krene od ove osnove.
Menadzment predstavlja .”korisno znanje” koje coveku omogucava da prvi put okupi produktivne ljude razlicitih nivoa znanja i strucnosti da rade zajedno u jednoj organizaciji. On predstavlja inovaciju ovog veka, koja se od svog nastanka staino menjala.’
Svaka organizacija da bi uspela, mora da ima odgovarajuci menadzment, koji ce okupiti sve neophodne ljudske i materijalne resurse za poslovanje kompanije. te resurse upotrebiti i kombinovati na najefikasniji i najefektivniji nacin, kako bi ta kompanija uspela i ostvarila svoj krajnji cilj maksimiranje profita. Ljudi cine organizaciju i predstavljaju njen neizostavan cinilac. Ljudski resursi predstavljaju ukupnost ljudskih potencijala u organizaciji, koji cine znanja , sposobnosti, vestine, kreativnost, motivaciju i radnu energiju potrebnu za ostvarenje
organizacionih ciljeva. To je ukupna intelektualna, psihicka, fizicka i socijalna energija koja moze da se razvije u ostvarivanju organizacionih ciljeva. Pod usiovom da ljudi u organizaciji imaju razvijeni timski rad, nesmetanu komunikaciju i odgovarajucu motivaciju koja ce pokrenuti kreativnost i inovacije; za kompaniju to predstavlja dodatnu vrednost koja vrlo znacajno moze podici vrednost citave kompanije.

Menadzment ljudskih resursa se moze definisati kao upravljacka aktivnost koja podrazumeva obezbedivanje, razvoj, odrzavanje, prilagodavanje, usmeravanje i koriscenje ljudskih potencijala u skladu sa ciljevima organizacije, uz istovremeno respektovanje individualnih potreba i ciljeva zaposlenih.” Menadzment ljudskih resursa, kao i svaki menadzment uopste, predstavlja upravljacku aktivnost koja ima svoje podaktivnosti od kojih su glavne planiranje,organizovanje, vodenje (upravljanje) i kontrolu. Da bi se bilo koja poslovna operacija ili proces obavio, potrebno je unapred isplanirati tu aktivnost, potrebne resurse, moguce alternative razvoja, pozitivne i negativne efekte, prevenciju negativnih efekata…Planiranje je veoma kompleksno i ukoliko je adekvatno i tacno uz odgovarajucu kontrolu garantuje uspesno izvedenu poslovnu operaciju.

Upravo planiranje aktivnosti menadzmenta koja je ,,primus inter pares” medu osnovnim menadzment aktivnostima. Kompanije koje svoje poslovanje usmeravaju na smanjenje troskova i na postizanje sto konkurentnije cene, ne vodeci racuna o kvalitetu su odavno izgubile konkurentsku trku. Trziste se neprekidno usavrsava i postaje sve zahtevnije. Odredeni
nivo kvaliteta se podrazumeva, na nekim trzistima kompanije mogu uci samo ukoliko su akreditovane odredenim standardom za kvalitet. Cak i posle akreditacije uspesne kompanije moraju da rade na unapredenju svog sistema kvaliteta, kako bi zadrzale poziciju na trzistu i povecale svoj trzisni udeo. Kompanije u Srbiji su jos uvek pod uticajem starih prevazidenih sisterna u kojima su postojale kadrovske sluzbe i sluzbe za odrzanje kvaliteta. Ovi pristupi su davno prevazideni, medutim, neke kompanije su jos uvek zadrzale takvu strukturu.
Novi pristupi planiranja ljudskih resursa i menadzmenta sistemom kvaliteta (ukljucujuci i menadzmenta totalnog kvaliteta) zajedno sa svojim metodima i alatima, kao i vezom sa organizacionom strukturom, internim odnosima i ostalim aspektima poslovne aktivnosti kompanije su predstavljeni u daljem tekstu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari