Pojam, nastanak i razvoj poslovne etike
UVOD
Od samog početka poslovanja i razvoja preduzeća i kompanija, sticanja profita, načina rada i poslovanja, bogatstva i ostalih pogodnosti koje pruža dobro i uspešno poslovanje nameće se jedno pitanje: „Da li poslovanje ima dodirnih tačaka sa moralom i moralnim ponašanjem pojedinca i grupa?
Posmatranje odnosa između poslovanja i etike može se proširiti na način rada, korišćenje ekonomskih i prirodnih resursa, rukovođenje preduzećem, vlasničke odnose, odnos prema zaposlenima, kvalitet rada, odnos prema lokalnoj zajednici, religiji, državi.
Postoje mišljenja da poslovanje bez moralnih kriterijuma i ekonomija bez poslovne etike ne mogu dati trajnije, stabilnije i značajnije rezultate.
Tu se još javlja dilema o tome da li je poslovna etika stvar lične savesti direktora, menadžera, službenika, radnika, ili je to rezultat kolektivnog i zajedničkog morala neke grupe, zajednice, sredine i društva.
Etika je nauka o moralu, koja istražuje smisao i ciljeve moralnih normi, osnovne kriterijume za moralno vrednovanje.
Etika pre svega pripada filozofiji koja proučava ljudsko ponašanje koje je prihvaćeno pod određenim moralnim aspektom. Ona je normativna nauka, a norme odlučuju o specifičnom karakteru etike i tako je razlikuju od drugih nauka. Prva i prava tajna reči etika krije se u korenu, a on se nalazi u grčkoj reči ethos, koja znači: boravište, zavičaj, obićaj, ćud, ponašanje, vladanje. Do našeg vremena su doprla naročito značenja: običaji, ćud i ponašanje.
Poslovna etika je nastala iz razmatranja odnosa između ekonomije i morala, razmatranja moralnog statusa ekonomskih postupaka u praksi i moralnih svojstava tržišnih odnosa, karakterističnih za ekonomiju u kojoj veliki značaj ima privatna svojina i široka ekonomska sloboda. .
Više u Ekonomija
Analiza finansijskih izvještaja
- Analiza posovanja preduzeća
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 9 stranica
Skripta hotel
- hotelska preduzeća
- UNIVERZITET U PRIŠTINI - Ekonomski fakultet · Knjaževac
- 10 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Više u Seminarski radovi
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica
Više u Skripte
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica