Odlomak

Krajnji potrošači i organizacije kao potrošači
Pod pojmom potrošač, razlikujemo 2 vrste potrošača koja čine dva različita tržišta :

  1. pojedince – krajnje potrošače
  2. organizacije kao potrošače

Krajnji potrošači kupuju proizvode ili usluge za sopstvenu upotrebu, upotrebu u domaćinstvu ili kao poklon. Organizacije kao potrošači mogu se svrstati u 4 osnovne kategorije:

  1. proizvođači i uslužne organizacije (kupuju da bi proizvodile)
  2. trgovinske organizacije (kupuju radi dalje prodaje)
  3. neprofitne organizacije (kupuju da bi obavile svoje društvene zadatke)
  4. državne organizacije (postoje na svim nivoima države).

Organizacije angažuju ljudske resurse, ulažu kapital i kupuju proizvode i usluge kao svoje inpute, da bi proizvele proizvode i pružile usluge kao svoje outpute

 
Definisanje ponašanja krajnjih potrošača
Ponašanje potrošača se može definisati kao ponašanje koje potrošači ispoljavaju pri istraživanju, kupovini, korišćenju, oceni i raspoređivanju proizvoda i usluga za koje očekuju da
će zadovoljiti njihove potrebe. Proučavanjem ponašanja potrošača istražuje se kako pojedinci donose odluke da troše svoje raspoložive resurse, odnosno obuhvata istraživanje šta, zašto, kako, kada, gde i koliko često kupuju. Američko udruženje za marketing definiše PP kao dinamičku interakciju između razmišljanja, ponašanja i događaja u okruženju, na osnovu koje ljudska bića upravljaju aspektima razmene u svojim životima.
Ova definicija ima 3 važne ideje:

  1. ponašanje potrošača je dinamično (potrošači se stalno menjaju i razvijaju)
  2. druga ideja kaže da bi smo napravili dobru marketing strategiju, potrebno je shvatiti šta potrošači misle i osećaju, šta rade, kao i stvari i mesta koji utiču na njihovo ponašanje.
  3. obuhvata razmenu

Definisanje ponašanja organizacija kao kupaca
Webster i Wind definišu ponašanje organizacija kao kupaca, kao proces odlučivanja o kupovini kojim organizacije utvrđuju potrebe nabavke proizvoda i usluga i identifikuju, procenjuju i biraju između alternativnih marki proizvoda i dobavljača. Istraživanje ponašanja organizacija kao kupaca jeste proces istraživanja: šta, zašto, kako, kada i koliko često organizacije kupuju i traže. Osim ovih istraživanja istražuju se i ekonomski faktori kupovina, kako se donose odluke o kupovini, od koga kupuju i kako se ponašaju posle kupovine.

 

Razlozi istraživanja ponašanja potrošača
Proučavanje ponašanja potrošača je od velikog značaja jer organizacije postoje da zadovolje potrebe potrošača. Odgovor potrošača je krajnje merilo da li će marketing strategija biti uspešna. Osnovni razlog istraživanja je prikupljanje informacija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari