Odlomak

 

 
UVOD

Sami začeci hotelijerstva se vezuju za kretanje ljudi i zadovoljavanje njihovih egzistencijalnih potreba na putovanju. U dosadašnjoj praksi za projektovanje hotelskih objekata su bili zaduženi isključivo arhitekti. Oni su projektovali hotelske objekte koji su se uglavnom dopadali njima ne vodeći računa o dopadljivosti budućim korisnicima. S obzirom da se hotelski objekti zidaju za korisnike nužno je poštovati njihove potrebe i želje. Postavlja se pitanje kako treba da izgleda hotelski objekat da bi bio privlačan za potencijalne korisnike. Savremeni pristup izgradnje hotelskih objekata je na marketing konceptu koji u centru pažnje stavlja potreba i interes budućih korisnika. U osnovi se podrazumeva da svaki hotelski objekat mora zadovoljiti svoju osnovnu namenu smeštaja, usluge ishrane i pića, ali da zadovolji i ostale potreba turista.
Projektovanje, izgradnja i opremanje hotela je veoma složen i rizičan posao. Savremeno projektovanje, izgradnja i opremanje hotela zahteva angažovanje stručnjaka različitih profila (ekonomisti, stručnjaci za marketing i menadžment, inženjerske stukture različitih specijalnosti, specijalisti za dizajn, za pejzažno uređenje i dr.) Izgradnja hotelskog objekta mora biti prilagođena lokaciji, pri čemu je potrebno voditi računa o poštovanju državnih propisa kao i zaštiti životne sredine.
Cilj ovog rada je da u osnovi sagleda, definiše, obrazloži i na najjednostavniji način klasifikuje osnovne činioce koji definišu hotel „Tulip Inn Putnik“ Beograd kao hotel srednje kategorije. U radu su obrađene sve faze koje sam imao prilike upoznati obilaskom hotela.
1. O HOTELU
Hotel „Putnik“ poslovao je od 1972.godine do 2007.godine kada je propao, ponovo je otvoren 30. novembra 2010. godine nakon rekonstrukcije i pridružen je internacionalnom lancu hotela „Golden Tulip Hospitality Group“, danas nosi ime „Tulip Inn“ Putnik Beograd.

2. LOKACIJA
Realizacija projekta hotela započinje odabiraom prostora za izgradnju. Od toga gde se hotel nalazi u velikoj meri zavisi njegova atraktivnost za goste odnosno obim prometa, cene usluga, prihodi, efektivnost.
Na izbor optimalne lokacije utiče čitav niz faktora (položaj prema resursu, putu, naselju, turističkim objektima, radna snaga, infrastruktura, konkurencija, ekološki faktori). Svi lokacioni faktori ne važe u svim slučajevima, neki su relevantni za jednu vrstu hotela, a drugi za drugu. Gradski hoteli treba da budu: locirani u centru, u blizini saobraćajnih terminala, administrativnih i komercijalnih tačaka, u blizini parkova, garaža i parkinga, van bučne zone. Optimalna lokacija hotela je mesto na kome će se izgraditi novi hotel, to je najbolja od svih mogućih lokacija u datom prostoru i vremenu. Pod ciljem traženja optimalne lokacija podrazumeva se pronalaženje onog smeštaja koji uz tražene zahteve obezbeđuje maksimalne pozitivne i minimalne negativne efekte. Ukupan efekat poslovanja hotela će biti ugrožen ukoliko je izvršen pogrešan izbor lokacije, jer je odluka o lokaciji hotela odluka na duži vremenski period i nije lako promeniti lokaciju hotela. Piri odabiru lokaije izuzetno je važno obratiti pažnju na funkcionisanje saobraćaja. Neophodno je da se u naj ranijoj fazi projekta razmotre šeme po kojoj saobraćaj funkcioniše. Većina radnika koristi sopstveni prevoz ili zavisii od javnog prevoza zbog toga je postojanje autobuskih i železničkih stajališta od izuzetnog značaja kako za radnike tako i za goste hotela.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari