Odlomak

Burger King je osnovan 1954. godine. U svojoj mreži ima više od 13.000 restorana koji posluju u 86 zemalja sveta. Po broju jedinica, Burger King se još uvek nalazi daleko iza svog najvećeg rivala McDonald’s-a (koji ima 34.000 restorana), ali je to dovoljno da zadrži poziciju drugog najvećeg lanca brze usluge na američkom tržištu.
Prešavši u ruke novog vlasnika, Burger King je prošao kroz proces potpunog obnavljanja. Do sada su promenili i “osvežili” stavke u jelovniku, pokrenuli renoviranje 600 prodajnih jedinica u SAD i Kanadi i izmenili način na koji posluju.
Zapravo, najveću promenu je izazvao preokret koji je redefinisao strukturu vlasništva Burger Kinga restorana i pitanje budućih izvora prihoda. Kompanija je objavila da će sve restorane u svom vlasništvu prodati primaocima franšize. Tako bi umesto ubiranja direktnog prihoda od prodaje u restoranima koje sama drži jedini izvor prihoda u budućnosti bila franšizna naknada koju će naplaćivati od svojih primalaca franšize.

Istorija
1953. godine, Jacksonville na Floridi, muškarac po imenu Keith Kramer, zajedno sa ujakom svoje supruge Matthevom Burnsom, pokušao je da stvori sopstvenu ideju restorana nakon što je inspirisan originalnim McDonald’s restoranom u San Bernardinu, u Kaliforniji. Kao deo svog novog restorana, kupili su specijalnu mašinu za roštilj pod nazivom Insta-broiler, a njihov restoran nazvali su „Insta-Burger King“.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Poslovna kultura i etika -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet Političkih nauka  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari