Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Trgovina
Objavio matesaramate 02. decembar 2013. Prijavi dokument
Rezime:
Logistika predstavlja celokupan proces planiranja, obezbeđenja, kontrole i evidencije snabdevanja i zbrinjavanja materijalnim sredstvima (intendantska i tehnička služba), organizacija transporta (saobraćajna služba), rada i održavanja postrojenja oružanih snaga (vojna industrija, ratna privreda).
Logistika se može definisati i kao efikasno upravljanje i kontrola zaliha (sirovina, dobara u procesu prerade i gotovih dobara) pri njihovom kretanju ili pri njihovom zadržavanju u nekom pogonu. Ova nešto jednostavnija definicija sugeriše da su zalihe suština logistike, bilo da miruju ili da se kreću. I kretanje i skladištenje zaliha su važni.
UVOD
Znamo da je cilj svakog preduzeća da preko instrumenata upravljanja osigura stalan rast i razvoj i tako poveća svoju sopstvenu vrednost. Pri ostvarenju ovog cilja svako preduzeće mora zadovoljiti očekivanja različitih interesnih grupa kao što su vlasnici kompanije, menadžment, zaposleni, dobavljači, potrošači, vladine institucije i društvo u celini.
Ova očekivanja mogu biti finansijske i nefinansijske naravi i pri upravljanju kompanijom, odnosno donošenju odluka važnih za poslovanje u obzir je potrebno uzeti i jedna i druga. Konkurencija i sve bolja informisanost kupaca prisiljavaju kompanije na značajnu promenu strateškog razmišljanja. Kompanije, preduzeća koja žele izgraditi konkurentsku sposobnost na sadašnjim i budućim tržištima moraju promeniti način razmišljanja koji je na njih gledao kao na izdvojeni sistem koji se treba pozicionirati na tržištu što je bolje moguće.
U današnjoj poslovnoj okolini na ove subjekte privrednog razvoja je potrebno gledati kao na otvoreni dinamički sistem koji je u neprestanoj interakciji sa svojom okolinom i čiji lanac vrednosti je samo jedan deo ukupnog lanca vrednosti u kojem sudeluju i dobavljači i kupci kompanije. Tehnološki razvoj, stalno nova tehnološka i naučna otkrića i njihova neposredna primena i ugradnja u proizvode, usluge, organizaciju i način upravljanja, pa i na sam način života, uslovljavaju da permanentna promena i kreiranje novog postaju jedini mogući način egzistencije svake organizacije.
Ekonomsko okruženje u kojem se današnja preduzeća nalaze pretpostavlja promenu modela upravljanja i rukovođenja u maniru poslovanja u okruženju promena. Najvećim delom to znači promene u smislu prilagođavanja strategije razvoja i reforme u poslovanju koje trebaju osigurati rast globalnog poslovanja, otvoriti nova radna mesta, kreativno odgovarati na zahteve tržišta. Rast i razvoj poduzeća uveliko je određen sve većim zahtevima modernog potrošačkog društva. Pitanje opstanka usmerava se prema visoko industrijalizovanoj proizvodnji, ubrzanom razvoju novih proizvoda i sve strožim regulativama zaštite potrošača. Snažan tehnološki rast i razvoj, brzina primene novih dostignuća, porast kompleksnosti poslovanja, nužnost prilagođavanja i planiranja samo su neke od karakteristika nemilosrdne borbe za konkurentnost.
Svaka se strategija temelji na izgradnji i održavanju konkurentske prednosti. Kompanija može dugoročno kontrolisati svoje suparnike iz industrije samo ako uspe da ostvariti održivu konkurentsku prednost. Potreba uvođenja logistike došla je u uslovima kada ponuda dobara nije mogla podmiriti postojeću potražnju i stoga je zadatak kompanija bio pronaći način povećanja obima proizvodnje i unapređenja proizvodnosti rada.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio dejana1995 21. februar 2023.
Objavio joka84 25. jul 2022.
Objavio joka84 24. maj 2022.
Komentari
You must be logged in to post a comment.