Odlomak

Rezime:
Logistika predstavlja celokupan proces planiranja, obezbeđenja, kontrole i evidencije snabdevanja i zbrinjavanja materijalnim sredstvima (intendantska i tehnička služba), organizacija transporta (saobraćajna služba), rada i održavanja postrojenja oružanih snaga (vojna industrija, ratna privreda).
Logistika se može definisati i kao efikasno upravljanje i kontrola zaliha (sirovina, dobara u procesu prerade i gotovih dobara) pri njihovom kretanju ili pri njihovom zadržavanju u nekom pogonu. Ova nešto jednostavnija definicija sugeriše da su zalihe suština logistike, bilo da miruju ili da se kreću. I kretanje i skladištenje zaliha su važni.

 

 

UVOD
Znamo da je cilj svakog preduzeća da preko instrumenata upravljanja osigura stalan rast i razvoj i tako poveća svoju sopstvenu vrednost. Pri ostvarenju ovog cilja svako preduzeće mora zadovoljiti očekivanja različitih interesnih grupa kao što su vlasnici kompanije, menadžment, zaposleni, dobavljači, potrošači, vladine institucije i društvo u celini.
Ova očekivanja mogu biti finansijske i nefinansijske naravi i pri upravljanju kompanijom, odnosno donošenju odluka važnih za poslovanje u obzir je potrebno uzeti i jedna i druga. Konkurencija i sve bolja informisanost kupaca prisiljavaju kompanije na značajnu promenu strateškog razmišljanja. Kompanije, preduzeća koja žele izgraditi konkurentsku sposobnost na sadašnjim i budućim tržištima moraju promeniti način razmišljanja koji je na njih gledao kao na izdvojeni sistem koji se treba pozicionirati na tržištu što je bolje moguće.
U današnjoj poslovnoj okolini na ove subjekte privrednog razvoja je potrebno gledati kao na otvoreni dinamički sistem koji je u neprestanoj interakciji sa svojom okolinom i čiji lanac vrednosti je samo jedan deo ukupnog lanca vrednosti u kojem sudeluju i dobavljači i kupci kompanije. Tehnološki razvoj, stalno nova tehnološka i naučna otkrića i njihova neposredna primena i ugradnja u proizvode, usluge, organizaciju i način upravljanja, pa i na sam način života, uslovljavaju da permanentna promena i kreiranje novog postaju jedini mogući način egzistencije svake organizacije.
Ekonomsko okruženje u kojem se današnja preduzeća nalaze pretpostavlja promenu modela upravljanja i rukovođenja u maniru poslovanja u okruženju promena. Najvećim delom to znači promene u smislu prilagođavanja strategije razvoja i reforme u poslovanju koje trebaju osigurati rast globalnog poslovanja, otvoriti nova radna mesta, kreativno odgovarati na zahteve tržišta. Rast i razvoj poduzeća uveliko je određen sve većim zahtevima modernog potrošačkog društva. Pitanje opstanka usmerava se prema visoko industrijalizovanoj proizvodnji, ubrzanom razvoju novih proizvoda i sve strožim regulativama zaštite potrošača. Snažan tehnološki rast i razvoj, brzina primene novih dostignuća, porast kompleksnosti poslovanja, nužnost prilagođavanja i planiranja samo su neke od karakteristika nemilosrdne borbe za konkurentnost.
Svaka se strategija temelji na izgradnji i održavanju konkurentske prednosti. Kompanija može dugoročno kontrolisati svoje suparnike iz industrije samo ako uspe da ostvariti održivu konkurentsku prednost. Potreba uvođenja logistike došla je u uslovima kada ponuda dobara nije mogla podmiriti postojeću potražnju i stoga je zadatak kompanija bio pronaći način povećanja obima proizvodnje i unapređenja proizvodnosti rada.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Trgovina

Komentari