Odlomak

Preduzetnički poduhvat kompanije Ikea

UVOD
Imperare sibi,maximum imperium est!
(Pobediti sebe,najveća je pobeda!)

Savremena ekonomika preduzeća ima više smera delovanja: preduzetnički, marketinški,sistemski i poslovno-politički.
Ova naučna disciplina može se podeliti na opštu i posebnu ekonomiku preduzeća,i ima čitav niz daljnih disciplina.
Opšta ekonomika preduzeća bavi se ekonomskim problemima svih preduzeća,bez obzira na vrstu.
Posebna ekonomika preduzeća bavi se ekonomskim problemima preduzeća pojedinih delatnosti.
Razlikujemo podelu prema ekonomskim delatnostima,prema poslovnim funkcijama, karakteru vlasništva i različite kombinacije istih.

Preduzeće koje je predmet istraživanja ekonomike preduzeća ima svoju funkciju i mesto u društvenoj reprodukciji,i tesno je povezano sa privrednim sistemom i tehničko-tehnološkim razvojem.

Preduzeće je samostalna ekonomska,tehnička i društvena celina u vlasništvu određenih subjekata,koja proizvodi dobra ili usluge za potrebe tržišta,koristeći se odgovarajućim resursima i snoseći poslovni rizik,radi ostavrivanja dobiti i drugih ekonomskih i društevnih ciljeva.

Preduzeće karakteriše samostalnost u ekonomskom i pravnom smislu.
Ekonomska samostalnost predstavlja pravo izbora poslovanja,pribavljanje potrebnih resursa,vođenje poslovne politike,sklapanje poslovnih aranžmana,pravo raspodele, raspolaganje ostvarenim prihodom..itd.
Pravna samostalnost ogleda se u tome da je preduzeće pravno lice,koje ima svoja prava,obaveze,ima svoju firmu,sedište,žiro račun,opšte akte,poslovne knjige.
Što se tiče vlasničkih odnosa može biti u privatnom i javnom vlasništvu.Preduzeće je izvedeni ekonomski subjekt koji operativno deluje na tržištu,a izvorni ekonomski subjekat je vlasnik kapitala,dominantni akcionar ili drugi oblik organizovanog uticaja (menadžment,radnici,vlasnici).
1.PREDUZETNIŠTVO
Ako je splavarenje na mirnim vodama vaš stil,i
dite i radite u nekoj firmi,ali ako je kanu na divljim
vodama ono što volite pokušajte
sa preduzetničkom firmom.

Murphy

Preduzetnik je lice nadareno poslovnim duhom i rukovodećim sposobnostima, bogato znanjem o poslovima i ljudima, odlučno i spremno da preuzme rizik upravljanja preduzećem na temelju inovacija i permanentnog razvoja. (Penezić Nenad, Ekonomika preduzeća, Poslovna škola Megatrend, Beograd, 1999).

Preduzetnik je osoba koja ima odlučujuću ulogu u preduzetničom poduhvatu.Snaga jednog preduzetnika ogleda su u njegovoj sposobnosti da na adekvatan i uspešan način upravlja resursima, vremenom i troškovima kao i da bude u toku sa trendovima koje novo doba zahteva.

Kada govorimo o slabostima kod preduzetnika to zavisi od slučaja do slučaja kao i od osobe. Ali recimo da postoje preduzetnici koji imaju dobru biznis ideju,finansije za razvoj biznisa ali izaberu lošu lokaciju za svoje preduzeće ili loš ljudski kadar, ili se jednostavno ne posvete dovoljno poslu.

Savremena teorija preduzetništva uspešnim preduzetnikom smatra onog preduzetnika koji uspeva da izbalansira tri karijere: poslovnu karijeru, „porodičnu karijeru“ i „karijeru konfornog života“, a stepen uspešnosti se meri stepenom izbalansiranosti.

Što je tiče mojih profesionalnih kvaliteta, sebe u budućnosti vidim kao uspešnu preduzetnicu, edukovanu i spremnu za dalja usvršavanja kao i sposobnu da isprati sve trendove u industriji turizma.
Kroz studiranje sam dosta učili o ekonomiji kao nauci, kao profesiji, i njenim pozitivnim i negativnim efektima, o strategiji razvoja preduzeća.Takođe smo svesni činjenice da marketing i promocija preduzeća ima veoma važnu ulogu u poslovanju, i da mora biti jedan deo budžeta odvojen upravo za taj sektor-promocije.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari