Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio sladja11111 27. april 2016. Prijavi dokument
1.1.Pojam marketinga
Običan čovek može reći da je marketing funkcija ili posao prilagođavanja robe i usluga potrebama korisnika sa jednom zdravom tržišnom utakmicom koja će na jednoj strani doneti profit, a na drugoj zadovoljstvo, sastisfakciju i uživanje.
Reč marketing je anglosaksonskog porekla i nastala je od reči market-tržište i sufiksa ing koji ima više značenja i znači “stavljanje na tržište ” ili ” stvarati tržište“.
Kod nas su postojali pokušaji da se termin prevede kao “tržišne šanse“, “tržišno poslovanje“ i sl, ali ni jedan od navedenih termina nije zaživeo tako da ne postoji adekvatan termin na našem jeziku. Danas je izvorni oblik ovog pojma opšte prihvaćen i ima jasno sadržajno tumačenje.
Danas su posebno aktuelni:
• POSLOVNI MARKETING koji se vezuje za materijalna dobra, odnosno proizvode i usluge namenjene da se reši neki ekonomski problem čoveka ili organizacije;
• DRUŠTVENI MARKETING koji je usmeren na rešavanje nekih neekonomskih problema društva vezanih za kvalitet i bezbednost življenja.
• EKOLOŠKI MARKETING koji ima za cilj očuvanje životne sredine, pa tek onda profit. On se razvija na planu recycling procesa.
• INTELEKTUALNI MARKETING koji obuhvata stvaranje i prodaju informacija. Ne odnosi se na materijalna dobra, već na nove vrednosti za ljude i društva.
• RELACIONI MARKETING u kome centralno mesto zauzima orijentacija na odnose sa ciljnim grupama odnosno kupac/korisnik se posredno uvodi u organizaciju, kroz određeni lanac vrednosti.
Neki marketinški teoreticari smatraju da je dobar marketing umetnost i da nije podložan đrigoroznoj analizi i razmatranju. Drugi se snažno protive takvom viđenju i tvrde da je upravljanje marketingom poduhvat koji zahteva poznavanje raznih disciplina koje imaju mnogo toga zajednickog s drugim disciplinama u poslovanju.
Postoje dva pogleda na proces upravljanja marketingom:
• Upravljanje marketingom je umetnost i zato je izričito subjektivan proces i
• Upravljanje marketingom je naučna disciplina s jasno ustanovljenim smernicama i kriteriujumima
1.2. Definisanje marketinga
Prema Kotleru (jedan od vodećih marketing eksperata u svetu) marketing je nauka i umetnost stvaranja i održavanja potrošača i profita. Postoje 2 definicije marketinga: društvena i upravljačka.
Društvena definicija marketinga predstavlja ulogu marketinga u društvu i glasi: Marketing je društveni proces gde pojedinci ili grupe dobijaju ono što im je potrebno ili što žele, i to stvaranjem, ponudom ili razmenom vrednosti proizvoda i usluga sa drugima.
Po upravljačkoj definiciji marketing se opisuje kao umetnost prodaje proizvoda.
Prema Drakeru, prodaja nije najvažniji deo marketinga, već je cilj marketinga da tako dobro upozna kupca i shvati koji proizvod ili usluga mu odgovaraju, da se oni sami prodaju.
Američko udruženje za marketing daje definiciju da je marketing proces planiranja, organizovanja i kontrole bazičnog koncepta marketing miksa-proizvoda, cene, distribucije i promocije, a kod usluga još i ljudi, procesa i sredina.
1.3. Zadatak marketinga
Zadatak marketinga u odnosu na demografsko okruženje je da: prikuplja i analizira podatke koji se odnose na: broj stanovnika, gustinu naseljenosti, starosnu strukturu, slobodno vreme, veličinu prihoda.
Zadatak marketinga u odnosu na privredno okruženje je: promena realnog dohotka, inflatorna kretanja, štednja, kreditna sposobnost stanovništva i modeli potrošnje – marketing mora da raspolaže ovim informacijama kako bi plasirao asortiman ponude proizvoda i usluga u skladu sa tražnjom.
Zadatak marketinga u odnosu na tehničko-tehnološko okruženje je da: prati promene i procenjuje na koji način one mogu da služe ljudskim potrebama. Radi pravilne procene vrednosti informacija i njihovog značaja za preduzeće, marketing treba da sarađuje sa istraživanjem i razvojem.
Zadatak marketinga u odnosu na političko-pravno okruženje je: izvršni direktori marketinga moraju dobro da poznaju sve zakone koji na bilo koji način utiču na poslovanje preduzeća. Potrebno je prikupljati podatke o poslovnom zakonodavstvu u svom okruženju ali i zemljama sa kojima se sarađuje.
Zadatak marketinga u odnosu na prirodno okruženje je da se usresredi na adaptaciju eko proizvodima, razumnom i racionalnom korišćenju prirodnih resursa, na problem energije, alternativne ambalaže i reciklaže.
Zadatak marketinga u odnosu na kulturno okruženje je da prati i istažuje trendove kulturnih promena, radi blagovremenog identifikovanja marketing mogućnosti ili ograničenja na prodaju i profit.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.