Odlomak

 

U okviru ovog seminarskog rada upoznaćemo se sa menadžmentom kvaliteta I konceptom TQM (Total Quality Management ) kao I sa određenim pojmovima I definicijama koje će nam približnije dočarati I pojasniti upravljanje kvalitetom I koncept totalnog kvaliteta.
Cilj izrade samog seminarskog rada je da kroz pojašnjavanje pojma kvaliteta I svih njegovih bitnih komponenti pokažemo koliki je njegov značaj I uloga na poslovanje uopšte. Na samom početku potrebno je definisati pojam kvaliteta, upravljanja kvalitetom kao I koncept TQM.
Kada govorimo o kvalitetu i upravljanju kvalitetom obično razmišljamo o proizvodnim organizacijama. Konkurentnost kompanije na svetskom tržištu odredjena je kvalitetom procesa unutar same kompanije. Kvalitet proizvoda je želja i cilj svakog uspešnog tržišno orijentisanog poslovnog sistema. Kvalitet označava nastojanje da se stvari urade dobro prvi i svaki sledeći put.
Upravljanje kvalitetom je sistematičan način kojim se garantuje da će se organizovane aktivnosti odvijati onako kako je planirano. To je disciplina upravljanja koja se bavi sprečavanjem pojave problema, kao i kontrolom, čime se osigurava preventiva. Upravljanje kvalitetom je efikasan alat za rešavanje svih zahteva kvaliteta i uspostavljanje moderne i inovativne kompanije. Ono predstavlja skup aktivnosti i akcija kojima se utiče na kvalitet proizvoda, rada i organizovanja.
TQM-menadžment totalnog kvaliteta predstavlja poslednji primenjeni nivo u menadžmentu kvalitetom.TQM pristup je našao primenu kako u proizvodnji, tako i u pružanju usluga. Pristup obuhvata unapredjenje funkcionisanja organizacije, rada i svakog pojadinca. Postoje mnogobrojna značenja pojma TQM. Opisuju ga kao novu filozofiju, kulturu,pristup, religiju. TQM je menadžment pristup za postizanje izvrsnosti organizacije i njenih rezultata.
Nakon davanja osnovnih definicija i pojmova kvaliteta, kroz dalju izradu seminarskog rada oni će biti detaljnije pojašnjeni sa ciljem da se pokaže koliki je značaj kvaliteta i to ne samo na poslodavce i vlasnike kompanija već i na krajnje potrošače i korisnike usluga, jer pored finansijskog učinka i dobiti, koji se često ističe kao osnovni motiv poslovanja, zadovoljstvo potrošača nema cenu i mnogima služi kao vodilja u bilo kojoj vrsti privređivanja. Uloga kvaliteta na sve to je neosporna.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari