Odlomak

Uvod u reinženjering
Organizacija je uvek imala određeni oblik, odnosno određeni način strukturiranja i to od najranijih vremena, pa sve do danas. Tok promena u organizaciji uvek je bio refleksija svih relevantnih činilaca organizacije, kako u vreme klasične teorije tako I u novije vreme informatičke tehnologije,telekomunikacija I globalizacije poslovanja kad ljudski kapital , odnosno znanje postaje ključni resurs organizacije i kad organizacije kontinuirano menjajući se i prilagodjavajući se promenama,postaju učešće organizacije.
Danas posebnu ulogu u promenama u organizaciji ima reinženjering poslovnih procesa(Business Process Reengineering-BPR),kao novi pristup redizajniranju, odnosno restrukturiranju organizacije.

 

 

 

Pojam i definisanje reinženjeringa
Pod pojmom reinženjeringa se misli na poboljšsanje svakog poslovnog procesa pa i na poboljšanje podržavajućih procesa kao i upravljačkiih procesa. Pojam reinženjeringa usko je vezan za potrebu da se kompanije ponovo naprave inventivnim, to jr novi poslovni model da se postigne reinventivnost kompanija. Jedna od početnih definicija reinženjeringa polazi od promene pristupa u poslu.  Reinženjering predstavlja ponovni početak , tj. Pokušaj da ceo posao radi bolje ,traži nov način.
Glavni značaj ,tj. Obeležje reinženjeringa su:

  • fundamentalna promena načina razmišljanja,
  • orijentacija na procese,a ne na structure ili funkcije,
  • osnovna promena pristupa u rešavanju problema,
  • pokušaj da se posao radi na drukčiji način,bolje,
  • drastične promene,
  • ponovni početak,
  • reinventivan,dinamičan i kreativan pristup poslu,
  • potpuno redefinisanje,reorganizacija i redizajn poslovnih procesa,
  • orijentacija na osnovne poslovne procese i sl

 

 

 
Zašto je potreban reinženjering?

Među najvažnije razloge možemo navesti:

  • sve brže promene koje se događaju u svetu,
  • kupce,odnosno potrošače koji postaju sve zahtevniji i
  • konkurenciju koja postaje sve oštrija.

Razlozi za realizaciju reinženjeringa mogu biti i postizanje sve veće konkurentnosti kompanija,tj. Da ona postane * best in clas* , zapravo ako je izgubila konkurentnost,pa treba da je povrati.

 

 

 

 

Suština reinženjeringa
Celokupna filozofija reinženjeringa zasniva se na procesima, za razliku od ranijih pristupa redizajniranju organizacije,kod kojih je suštinsko mesto pripadalo poslovnim funkcijama i strukturama. Procesni pristup organizacije bitno se razlikuje od funkcionalnog pristupa i to na najupečatljiviji način se može prikazati na ovoj slici 10.1.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari