Odlomak

Uvod

Zara je najpoznatiji brend izrastao iz grupacije Inditex, čiji je osnivač Amansio Ortega, koji je tugrupaciju osnovao 1975 godine. Prva prodavnica Zara otvorena je iste godine u centralnoj ulici u Korunji. Kako je ta prodavnica pokazala uspeh, Ortega je počeo sa otvaranjem prodavnica širom Španije, a već 1980 godine je otvorena prva prodavnica van Španije, u susednoj Portugaliji.Godine 1989 prodavnice su otvorene u Sjedinjenim Američkim Državama, 1990 u Francuskoj.

Od tada je počela ekspanzija i danas je Zara prisutna u 87 država. Zanimljivo je reći da Zara uglavnom posluje u vlasništvu same kompanije, osim u država gde lokalno zakonodavstvo zabranjuje da strana kompanija bude vlasnik, u tom slučaju Zara posluje u obliku franšize. Ima preko 11.000 zaposlenih

Tvrdi se da je Zari potrebno samo 2 nedelje da razvije novi proizvod i da ga lansira u prodavnice. To je impresivno u odnosu na šestomesečni prosjek kod glavnih konkurenata, te je Zara umogućnosti da lansira oko 10.000 artikala svake godine.

Zara je vertikalno orijentisan trgovac, što znači da kontroliše većinu koraka u lancu snabdevanja, projektovanja, proizvodnju i distribuciju svojih proizvoda. Model koji je karakterističan za kompaniju Zara je Just In Time, koji im omogućava da u roku od nekoliko dana roba bude u prodavnicama, a sve se to postiže uz dobru koordinaciju upravljanja zalihama materijala i gotovih proizvoda, proizvodnje i distribucije

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari