Segmentacija tržišta
Najvažniji cilj svakog posla je pružanje što kvalitetnije usluge svojim klijentima. Da bi se unapredio poslovni potencijal, potrebno je razumeti kako trenutni i potencijalni klijenti razmišljaju. Ukoliko se tržište sastoji iz dva ili više klijenata tada postoji teorijska potreba za podjelom tržišta, uz pretpostavku da su potrebe svakog klijenta jedinstvene. Segmentacija tržišta (engl. market segmentation, njem. marktsegmentierung) polazi od pretpostavke da su klijenti različiti u svojim potrebama, zahtjevima i motivima. Te razlike se ispoljavaju u tražnji različitih proizvoda i usluga na tržištu.
Dakle, segmentacija tržišta je prvenstveno strategija osmišljavanja i primjenjivanja različitih marketinških programa kojima se namjeravaju podmirivati istovrsne potrebe i želje pripadnika različitih segmenata klijenata. Segmentacija tržišta može se definisati kao proces grupisanja tržišta na zasebne pod-skupove klijenata koji imaju zajedničke potrebe ili karakteristike, te odabiranje jednog ili više segmenata na koje će ponudžači svojom ponudom ciljati.
Nakon što je utvrđeno postojanje različitih segmenata klijenata, neophodno je odlučiti kojim segmentima će ponuđači ponuditi svoje proizvode i usluge. Ovo se vrši pomoću tzv. klaster analize (grupisanje podataka) koja predstavlja osnovnu metodu otkrivanja znanja iz baza podataka kojom je moguće izvoditi segmentiranje tržišta.
Više u Ekonomija
Regioni u Srbiji – Ekonomska analiza
- Ekonomska analiza privrednih subjekata
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 11 stranica
Sistem plaćanja u elektronskoj trgovini
- finansijsko Poslovanje
- Fakultet za poslovnu ekonomiju u Baru
- 16 stranica
Ekonomske funkcije drzave
- ekonomija
- 17 stranica
Više u Menadžment
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Kontrolisanje kao funkcija menadžmenta
- Osnove menadzmenta
- UNIVERZITET UNION - Fakultet za poslovno industrijski menadžment · Beograd
- 17 stranica
Više u Seminarski radovi
Regioni u Srbiji – Ekonomska analiza
- Ekonomska analiza privrednih subjekata
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 11 stranica
Sveti Sava
- Informatika i racunarstvo
- 8 stranica
Sistem plaćanja u elektronskoj trgovini
- finansijsko Poslovanje
- Fakultet za poslovnu ekonomiju u Baru
- 16 stranica
Više u Skripte
Regioni u Srbiji – Ekonomska analiza
- Ekonomska analiza privrednih subjekata
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 11 stranica
Beleške za PS
- ps
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Arhitektonski fakultet · Alibunar
- 20 stranica
Uvod u knjigovodstvo proizvodnje
- Knjigovodstvo proizvodnje
- 21 stranica