Procena vrednosti preduzeća
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment, Sport
Objavio BarbaraS1999 12. novembar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Promene u društvu, ekonomiji, komunikacijama, I svim drugim sferama života, podstaknute razvojem tehnologije, utiču na sport, bez obzira da li se radi o takmičarskom, rekreativnom ili zabavnom. Uporedo sa razvojem savremenog društva, kao prateća pojava tog procesa razvijaju se i dobijaju sve veći značaj raznovrsne delatnosti koje obuhvataju pojam sporta, a posebno profesionalnog sporta kao njegovog najvišeg dometa.
Sport predstavlja ljudsku delatnost nastalu iz potrebe čoveka za kretanjem, igrom, zabavom, nadmetanjem i telesnim vežbanjem i čije je osnovno obeležje takmičenje. On danas u savremenom društvu prožima sve oblasti ljudske delatnosti i aktivnosti i teško je povući oštru granicu između toga šta sport predstavlja a šta ne. Pojam profesionalnog sporta podrazumeva takmičenja i sve njihove aspekte, odbranih, visoko selektiranih pojedinaca, koji se nazivaju vrhunskim sportistima i koji se sportom bave kao svojom profesijom za šta dobijaju adekvatnu materijalnu nadoknadu u skladu sa svojim sportskim dostignućima.
Veličina i snagasportske industrijese ogledaju u tome što je početkom XXI veku SAD međudeset najrazvijenijih industrija sa procenjenom vrednošću od 213.000.000.000 $(veća je od autoindustrijedva puta, a od filmske industrije sedam puta), dok jeu poslednjih dvadeset godina porasla više od četiri puta, sa 50.000.000$ (1987) na današnju procenjenu vrednost.
KOMERCIJALIZACIJA SPORTA KAO PREDUSLOV NASTANKA I RAZVOJA SPORTSKOG MENADŽMENTA
U savremenom dobu sport više ne predstavlja samo zabavu kao što je termin sporta nekada i označavao, vec se pretvorio u profesiju koja kao i svaka druga želi da se izbori za svoj ugled i status. Odnosi unutar sporta se menjaju kao i sama društva, sportisti su tu sve više radi novca i sve manje zbog zabave, igre i ljubavi prema sportu dok ih društvo idalje idealizuje gradeći od njih društvene autoritete i simbole nacije.
Sport se ne može odvojeno posmatrati od savremenog civilizacijskog trenutka. Kako u svakodnevnom životu, tako su se i u savremenom sportu, u potpunosti promenili parametri vrednosti, pre svega njegovom maksimalnom komercijalizacijom. Sport je skoro u potpunosti prestao da bude zabava, a u najvećem broju slučajeva on je postao i ostaje sredstvo za rešavanje egzistencije pojedinca i njihove bliže i dalje familije. Od tog trenutka, koji nije od juče, sport počinje da odstupa od suštinskih svojstava igre. Sport prestaje da bude igra.
U protekle tri decenije, kao rezultat komercijalizacije, sport koji je imao dugačku nekomercijalnu istoriju, prešao je put od igre i razonode do ozbiljnog biznisa. Oko toga da li komercijalizacija više pomaže ili odmaže sportu mišljenja su veoma podeljena. Smatra se da je do naglog širenja komercijalizacije u sportu najviše doprinela interakcija sledećih faktora: težnja ka sportskom spektaklu, razvoj tehnologija, povećanje konkurencije, glad za rekordima i profesionalizacija menadžmenta (rukovodstva) u sportu.
Tvrdeći da komercijalizacija oduzima suštinu postojanja samog sporta, komercijalizacija sporta se i danas osuđuje kao neželjen proces. Sa jedne strane smatra se da je komercijalizacija sporta ohrabrila (opravdala) pojavu dopinga u sportu, nameštanje utakmica, kockanje i nasilje. Dok se sa druge strane na komercijalizaciju gleda kao na pokretačku snagu sporta
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Objavio dmitardjukic 30. jun 2024.
Objavio baskijar 30. jun 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio pedja123123 17. jun 2024.
Objavio dejana1995 17. jun 2024.
Objavio Pant0 13. jun 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.