Sredstva za prenos propagandnih poruka
UVOD
Privredna propaganda je plaćeni oblik masovnog komuniciranja koji ima za cilj da prenese informaciju, razvije sklonost i podstakne na akciju u korist proizvoda i usluga preduzeća. To je način promocije gde oglašivač (preduzeće, neprivredne i neprofitne organizacije) finansira prezentiranje informacije o sebi i svojim proizvodima i uslugama postojećim i potencijalnim kupcima putem sredstava komuniciranja.
Privredna propaganda omogućava potrošaču da brzo pronađe proizvode i usluge koji su mu neophodni, izvrši izbor prema potrebama, obavijesti se o postojanju novih ili poboljšanju postojećih proizvoda.Krajnji cilj propagande je ubrzanje i povećanje prodaje. U procesu komuniciranja sa potrošačima kompanije koriste različita sredstva oglašavanja kako bi ih uputile na svoje proizvode i usluge. Načini oglašavanja se razlikuju, svaki ima svoje pozitivne i negativne strane, ali ih sve povezuje težnja da privuku pažnju što većeg broja kupaca, nakon čega će nastupiti akcija, odnosno kupovina proizvoda ili usluge koju nude.
Neće svaka propaganda imati pozitivan komercijalni efekat, niti svi proizvodi mogu izdržati pritisak troškova propagande. Samo uz brižljivu pripremu i planiranje mnogobrojnih pojedinosti može se očekivati uspjeh privredne propagande.
Uloga medija i izbor odgovarajućeg medija igraju posebno značajnu ulogu za uspjeh privredne propagande.
Predmet ovog rada obuhvata analizu sredstava koja se koriste u oglašavanju kompanija, odnosno njihove karakteristike, specifičnosti i načine korišćenja.
1. IZBOR MEDIJA PRIVREDNE PROPAGANDE
Mediji privredne propagande predstavljaju skup nosilaca privredne propagande i publiciteta kojima se u raznim oblicima prenose propagandne poruke potrošačima.
Razlike u tehničkim karakteristikama sredstava uslovljavaju potrebu prilagodjavanja poruke privredne propagande. Ne može se ista poruka koristiti za oglašavanje, na primjer, u časopisima i na televiziji. Suština poruke mora ostati ista, ali se ona različito plasira.
Dakle, svaki oglašivač mora nastojati da u mnoštvu raznih sredstava za prenos svojih propagandnih poruka izabere jedno ili kombinaciju sredstava kako bi ciljeve komuniciranja najefikasnije realizovao. Ni jedno od njih nije univerzalno i nije dovoljno za ostvarenje njegovih ciljeva komuniciranja. Svako od ovih sredstava ima svoje karakteristike koje oglašivač treba da poznaje.
Otuda je potrebno identifikovati glavne karakteristike svakog medija i procijeniti njegove dobre i loše strane. U masovnom komuniciranju koriste se sledeći mediji:
• štampani mediji (novine, časopisi opšteg karaktera, stručni časopisi),
• elektronskimediji (radio, TV, online mediji),
• spoljna sredstva propagande (pokretna i nepokretna).
Više u Seminarski radovi
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica
Više u Skripte
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica