Odlomak

Primena standarda u privredi započela je industrijskom revolucijom i ubrzo našla primenu u svim granama privrede.Primena standardizacije doprinela je snižavanju troškova robe i usluga i povećanju kvaliteta.U periodu od industrijske revolucije do danas, gotvo svi hotel i restorani u svetu, pa tako i u Srbiji su manje ili više standardizovani.Uvodjenjem standard restoran naglašava svoju specifičnost i preoznatljivost, gostu daje sigurnost i garanciju da će dobiti kvalitet koji je odredjen istaknutim standardomStandard je propis ako nešto treba da izgleda i šta treba da sadrži, odnosno propis karakteristika koje material, proizvod ili usluga treba da imaju ili zadovoljavaju.Standard je propisani kvalitet.
Neophodnost primene standarda u ugostiteljstvu uslovljena je zahtevnošću tržišta za kvalitetnijim proizvodom, odnosno uslugom, koji odredjuje konkurentsku sposobnost ove delatnosti na medjunarodnom turističkom tržištu.Da bi se stranim posetiocima, pružile što kvalitetnije usluge one treba da budu približne standardima i uslovima koje ti turisti imaju u zemljama iz kojih dolaze, a to znači minimum propisanog kvaliteta.Stoga standardizovanje svih faza i postupaka od izgradnje, opremanja, nabavke, prijema, skladištenja, kreiranja do isporuke konkretnog proizvoda(hotelskog ili restoranskog) upravo vodi ka stvaranju kvalitetnog proizvoda koji predstavljaju ključnu podlugu za efikasnije poslovanje ugostiteljskog preduzeća.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari