Odlomak

1.  ISTORIJAT PREDUZEĆA

Ben & Jerry’s je poznati američki proizvođač sladoleda, odeljenje britansko-holandskog Unilever konglomerata, koji proizvodi sladoled, voćni jogurt, šerbet i razne proizvode od sladoleda.  Proizvodi ove kompanije se prodaju širom Sjedinjenih Američkih Država i u 30 zemalja širom sveta.
5. maja 1978. godine dugogodišnji prijatelji Ben Koen (Ben Cohen) i Džeri Grinfild (Jerry Greenfield) su investirali 12.000 dolara u otvaranje prodavnice sladoleda u okviru jedne renovirane benzinske stanice u centru Burlingtona u Vermontu. 1979. godine godišnjicu prodavnice obeležili su organizovanjem prvog takozvanog Free Con Day-a, koji se danas godišnje proslavlja na međunarodnom nivou. Free Cone Day je događaj koji se svake godine održava u periodu između kraja marta i početka maja, u okviru kojeg Ben & Jerry’s poslastičarnice služe besplatan sladoled.
1980. godine Ben i Džeri su zakupili prostor u jednom starom mlinu u Burlingtonu i počeli sa pakovanjem njihovih sladoleda u kantice. 1981. otvorena je i njihova prva franšiza u Šelburnu u Vermontu.
1985. godine osnovana je Ben & Jerry’s fondacija sa namerom da se finansiraju projekti orijentisani na zajednicu. 1988. godine Ben i Džeri su nagrađeni nagradom koja se uručuje najboljim malim biznismenima u SAD-u, koju im je uručio tadašnji predsednik SAD-a Ronald Regan. 1992. godine Ben & Jerry’s se uključio u zajedničku kampanju sa neprofitnim Nacionalnim fondom za dečiju odbranu, čiji je cilj bio da donese osnovne dečije potrebe do vrha nacionalne agende.
U aprilu 2000. godine kompanija Ben & Jerry’s je prodata Unileveru. Iako se imena osnivača i dalje nalaze na proizvodima, Ben Koen i Džeri Grinfild ne učestvuju u upravljanju kompanijom niti su u Upravnom odboru kompanije.
2009. godine ova kompanija je pokrenula kampanju čiji je cilj bio podizanje svesti o povećanom prisustvu proizvoda napravljenih od kloniranih životinja u američkoj prehrambenoj industriji.
Ben & Jerry’s kao jedna od prvih kompanija koja je uvela društvenu odgovornost u svoje poslovanje svoju uspešnost ne procenjuje samo na osnovu ekonomskih pokazatelja, već i na osnovu njenih uticaja na društvo i životnu sredinu. Polazi od toga da je saradnja i zajedničko kreiranje vrednosti dugoročna orijentacija sa ciljem održivosti u kojoj svako mora snositi posledice za rezultate koji su stvoreni, jer nijedno lice ili preduzeće svojim postupcima ne stvara posledice samo za sebe, već direktne ili indirektne uticaje i posledice po druge.
Ben & Jerry’s nastoji da svoj komercijalni uspeh postigne načinom poslovanja koji poštuje etičke vrednosti i društvo, lokalne zajednice, životnu sredinu i prirodu.
Prehrambena industrija se preterano oslanja na korišćenje toksičnih hemikalija i drugih metoda koje su neodržive. Ben & Jerry’s podržava održive i sigurne metode proizvodnje hrane koji smanjuju uništavanje prirode i životne sredine; podržava održavanje produktivnosti zemlje tokom vremena; i daje podršku ekonomskom razvoju porodičnih poljoprivrednih imanja i ruralnih zajednica.

Takođe, ova kompanija teži i podržava nenasilne načine za postizanje mira i pravde, sa mišljenjem da se državni resursi mogu koristiti produktivnije u zadovoljavanju ljudskih potreba nego u izgradnji i održavanju sistema oružja.

Rating: 1.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari