Odlomak

Osnova za dugoročni rast i profitabilnost svake oganizacije, a posebno poslovnih organizacija (preduzeća), je kvalitetno planiranje budućih aktivnosti. Da bi se moglo efikasno vršiti planiranje potrebno je najpre sagledati trenutnu situaciju preduzeća, utvrditi uzroke koji su uslovili trenutno stanje, pa tek onde praviti planove za budućnost.
Sagledavanje trenutnog položaja poslovne organizacije na tržištu nije posao koji se može jednostavno provesti. Potrebno je prikupiti i analizirati pouzdane podatke, kako o vlastitoj organizaciji, tako i o konkurentima, zatim podatke o opštem stanju na tržištu, potencijalnim šansama i pretnjama za preduzeće, te na osnovu tako dobijenih pokazatelja vršiti planiranje poslovnih aktivnosti.
Podatke o vlastitom preduzeću je relativno lako dobiti iz internih izvora, unutar samog preduzeća (finansijski izvještaji, marketing izvještaji i sl.). Međutim, podaci o konkurenciji i trendovima na tržištu su teže dostupni i zahtijevaju dodatni napor za njihovo prikupljanje i ispravno interpretiranje. Za analizu internih i eksternih uticajnih faktora koriste se različite metode.
SWOT analiza je alat za upoznavanje situacije u preduzeću ili odeljenju. Pomoću nje možete utvrditi
• gde je preduzeće najjače tj. koje su mu vrline;
• gde je najslabije i koje su mu mane;
• koji potencijal ima tj. gde postoji slobodan prostor za rast i razvitak i
• koje mu opasnosti prete i u kojoj tački je najslabije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 14 stranica
  • Menadžmen porodičnog biznisa prof. Zvezdan Žurić
  • Školska godina: prof. Zvezdan Žurić
  • Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Beograd,  Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija  

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari