Tehnološki proces u proizvodnji stolarskih ploča
Objavio samostalni-preduzetnik 19. februar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ostalo
Objavio Jelena11111 26. april 2014. Prijavi dokument
UVOD
Kada govorimo o ekonomskoj ponudi pre svega mislimo na proizvode i nematerijalne usluge. Rame uz rame sa ove dve kategorije staju i događaji čija uloga i značaj kao ekonomske ponude raste u zadnjih dvadesetak godina kako u razvijenim zemljama tako i u zemljama u tranziciji.
Gore navedene činjenice iziskuju proširenje otvaranje područja primene menadžmenta i na događaje i stvaranje menadžmenta događaja kao nove naučne discipline koja će se baviti upravljanjem događajima.
Sportske priredbe, trgovačke sajmove i izložbe istorija beleži još iz doba pre Atine i Rima. Ako se vratimo u prošlost možemo se setiti npr. Olimpijskih igara u staroj Grčkoj ili gladijatorskih borbi u starom Rimu. Mesta gde su se zaustavljali trgovački karavani radi razmene roba istorija opisuje još u Starom veku.Srednjovekovna okupljanja radi zabave, igre i pesme su preteča modernih sajmova zabave i festivala.
U ovom radu ćemo obraditi tržište događaja kao mesto odnosno proces u okviru koga se realizuje određeni događaj.
1.1 Tržište događaja
Najveći broj aktivnosti menadžmenta događaja realizuje se na tržištu, i to pod uticajem agregatnih snaga, odnostno tržišnog mehanizma. Tržiste događaja označava odnose između ponude i tražnje za događajima. Tržište kao izraz ima mnogo značenja koja su se vremenom menjala, razvijala i dopunjavala. U osnovnom, izvornom smislu pod tržištem se podrazumeva fizičko mesto gde se sastaju kupci i prodavci radi razmene dobara.
Pošto su događaji specifična vrsta ekonomske ponude, tržište, u tom kontekstu možemo definisati kao odnos ponude i potražnje za događajima ali i kao mesto na kome se susreću ponuda i tražnja za događajima.
Organizator događaja postaje tržišsni subject kroz ispoljavanje aktivnosti postavljanja i izvršavanja
određenog događaja, na osnovu koje nastaje odgovarajući program događaja u vidu efektivne tržišne ponude događaja.Tržište događaja ima svoju strukturu koju čine tržišni subjekti a to su organizatori događaja,posetioci događaja,agenti,posrednici,banke,osiguravajući zavodi kao i veze između njih.
U analizi tržista događaja jedano od osnovnih tipologija tržišta uradjena je prema prostrornom određenju tržista događaja. Da bi se utvrdili i procenili faktori koji utiču na prihvatanje određenog događaja na tržištu treba izvršiti analizu tržišta.Takva analiza treba da sadrži određene aktivnosti od kojih treba istaći: opšte karakteristike tržišta,segmentacija tržišta,analiza konkurencije,utvrđivanje trendova pojedinih tipova događaja,analiza tržišne pozicije organizatora događaja itd.
U ovoj analizi je bitno odrediti geografski tip tržišta odnosno utvrditi da li je ono lokalno,regionalno,nacionalno ili međunarodno.Takođe treba izvršiti analizu konkurencije,koja predstavlja glavnog pokretača tržišta, imajući u vidu broj potencijalnih posetilaca i organizatora,njihov prostorni raspored,prepreke za ulaz novih organizatora na tržište itd.
Na osnovu ove analize možemo utvrditi da li je tržište : tržište perfektne konkurencije;monopol i monopson;oligopol ili monopol sa velikim brojem organizatora događaja i diferenciranom ponudom.
U odnosu koji se javlja između organizatora događaja i posetilaca kao konzumenata događaja, tržište događaja ima ulogu regulatora na taj način što vrši selektivnu,alokativnu i distributivnu funkciju.
Objavio samostalni-preduzetnik 19. februar 2024.
Objavio nenandrea92 25. novembar 2023.
Objavio svejednomije123 25. novembar 2023.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.