Poslovne finansije preduzeća
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio IvaGec 08. decembar 2014. Prijavi dokument
Uvod
Turistička misao, koja se razvijala vekovima, nudila je brojne teorije u svom nastanku i evolutivno napredovala. Nastojali smo da sistematizujemo razvoj turističke misli od njene apsolutne pripadnosti ekonomskoj teoriji do savremenih sagledavanja njenih raznovrsnih segmenata. Istovremeno, na putu evolucije, ona se razvijala potpomognuta i potvrđena brojnim turističkim istraživanjima koja su neraskidivo povezana i koja omogućavaju progres.
Svrha rada jeste ukazati na osnovne razvoja teorijske misli u turizmu i teorijskih istraživanja. Cilj je sistematizovati do sada poznate teorije, predočiti istorijski razvoj teorije turizma i ukazati na metode i značaj turističkih istraživanja, kao i načina na koja se ona mogu implementirati u turističkoj praksi.
Pri izradi seminarskog rada korišćene su metode: metoda anlize i sinteze, metoda indukcije i dedukcije, kao i metode komparacije i deskripcije.
Rad se sastoji iz dva poglavlja. U prvom poglavlju nastojali smo da definišemo sam pojam istraživanja povezujući ga sa turističkim istraživanjima i njihovim specifičnim formama. Drugi deo rada sastoji se iz podpoglavlja koja se tiču turističkih teorija – govorili smo o procesu nastanka turističke misli i njenog postupnog razvitka sve do savremenih teorija XXI veka.
1.1. Pojam istraživanja
Istraživanja predstavljaju sistematizovana i intenzivna proučavanja usmerena ka naučnom saznanju određenih predmeta, stvari i pojava. Koristeći se objektivnošću naučnog principa ona predstavljaju preduslov za razvijanje naših saznanja o predmetima, tehnologijama i njihovim daljim razvojnim mogućnostima. Istraživanja, u svojoj osnovi, moraju biti planska, sistemska i kritična, čak i prema svojim saznanjima, u cilju otkrivanja novih znanja koja će iskoristiti za rešavanje brojnih problema na makro i mikro nivou. Istovremeno, istraživanja omogućavaju razvoj novih proizvoda i usluga, poslovni proces, kao i njihovo poboljšanje. Istraživanje nužno prethodi razvoju, zato su oni nužno povezani.
Istraživanje u turizmu se definiše kao ,,sistemsko naučno proučavanje pojava, procesa, faktora, tehnologija i odnosa u turizmu, što predstavlja jednu od temeljnih funkcija u makroekonomskom i mezoekonomskom upravljanju u delatnosti turizma. To je stvaralačka aktivnost putem koje se primenom naučnih metoda stiču nove spoznaje i stvaralačke koristi i nadograđuje se postojeće znanje za nove primere, inovacije, proizvode i procese.”
Sam pojam istraživanja, u nauci, moguce je razgraničiti na dve sfere tj.dva aspekta samog pojma:
1.Fundamentalna;
2.Primenjena i razvojna istraživanja.
Fundamentalna istraživanja su eksperimentalna ili teorijska i njihova svrha je proširenje znanja o predmetima, kao i dobijanje novih podataka. Ona nikad nisu kratkotrajna, niti je omogućena brza primena na komercijalnoj osnovi. Njene koristi su značajne na duži vremenski period i to posebno u industriji.
Primenjena istraživanja, sa druge strane usmerena su na određeni praktični problem, cilj i sl. Njihova sfera upotrebe je komercijalna. Razvojna istraživanja se definišu u ovoj sferi i predstavljaju rezultate primenjenih istraživanja u korisne segmente – novi materjali, novi proizvodi ili usluge. Druga sfera razvojnog istraživanja jeste istraživanje na nivou preduzeća ili kompanije. Osnovni zadatak ovakvog istraživanja je: razvoj proizvoda i usluga, njihovo poboljšanje i razvijanje novih tehnoloških procesa.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.