Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Naučni radovi, Skripte, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio 9 25. maj 2012. Prijavi dokument
UVOD
Svaka turistička destinacija ima jedno ili više prioritetnih tržišta i nekoliko sekundarnih tržišta na koja privlači najveći broj turista. Sposobnost da se privuku ovi tržišni segmenti
zasnovana je na tržišnoj poziciji destinacije – predstavi o destinaciji koja postoji u svesti potrošača u odnosu na konkurenciju. Postojeće i željene pozicije turističke destinacije su važna i složena pitanja u procesu strateškog upravljanja destinacijom i njenim položajem na tržištu.
Upravljanje destinacijom mora podrazumevati i analitičke metode i proce-se koji su neophodni menadžerima destinacija da bi razumeli i efikasno pratili i prilagođavali svoju trenutnu tržišnu poziciju. Efikasno pozicioniranje je zasnovano na upravljačkom znanju i na većim sposobnostima nego što ih imaju upravljači u konkurentskim destinacijama. U procesu pozicioniranja naglašena je potreba za efikasnim kombinovanjem ključnih strateških sposobnosti (anticipiranje budućih kretanja, stvaranje različitih opcija i njihova uspešna implementacija) sa mogućnostima koje pruža okruženje. Suština ovog procesa jeste ponuda potrošačima najboljih proizvoda po razumnoj ceni, čime se smanjuje verovatnoća da će potrošači otići kod konkurencije.
POJAM I VRSTE POZICIONIRANJA
Pojam pozicioniranja turističke destinacije
Pozicija turističke destinacije je opšte definisana kao predstava koju u svojoj svesti imaju potrošači o destinaciji i njenom mestu u odnosu na konkurenciju. Odnosno, pozicija destinacije na tržištu je način na koji destinaciju vide potencijalni i sadašnji posetioci u smislu iskustava (i potencijalnih koristi) koje ona pruža u odnosu na konkurentske destinacije. Pojam pozicioniranja uveli su J. Trout i A. Reis. Po njima, pozicija proizvoda/usluge određena je skupom tehnoloških i psiholoških vrednosti koje su ugrađene u predmetni proizvod/uslugu. Drugim rečima, preduzeće, odnosno destinacija, mora pored stvaranja dobrog proizvoda učiniti i mnogo više – ono mora pažljivo pozicionirati proizvod u svesti potrošača.
Pozicioniranje turističke destinacije je sisematski proces analiziranja i donošenja odluka koji vodi menadžere ka pronalaženju najpogodnijeg i najprofitabilnijeg položaja destinacije u svesti potrošača u odnosu na konkurenciju. Ovaj proces je zasnovan na postizanju kompatibilnosti između karakteristika destinacije i tražnje sa jednog ili više tržišnih segmenata, i
odgovarajuće ciljne promocije takve pozicije, tj. imidža.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio Wvv 05. decembar 2023.
Objavio milicab 02. oktobar 2023.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.