Odlomak

U  V  O  D

Zahvaljujući naglom razvoju nauke i tehnike, došlo je do velikih promena u svim sferama ljudskog života Računarske i informativne tehnologije našle su široku primenu u svim oblastima nauke, tehnike,  industrije, kao i u svakodnevnom životu. Računari se danas intenzivno primenjuju u svim oblastima.
Sada je na raspolaganju još jedna nova i korisna alatka, a to je Internet. U početku korisnici interneta su bili samo visokoobrazovani mladi ljudi,
većinom muškarci, koji govore engleski jezik, žive u gradu i dobro su materijalno situirani. Sa razvojem i širenjem interneta dolazi do promene u strukturii korisnika interneta. sve većoj meri prosečni stanovnici Srbije, podjednako i muškarci i žene. Pristup internetu je omogućen svima, međutim, internet još uvek ne pokriva sva mesta. To se posebno odnosi na sela i zaseoke do kojih internet mreža još uvek nije stigla, a kojih u Srbiji ima puno. U većim i razvijenim gradovima i državama internet je postao sastavni deo života svakog čoveka i porodice. Danas, internet koriste svi. Sve starosne kategorije ljudi. Procenjuje da sada ima oko 150 000 000 korisnika Interneta.
Savremeno obrazovanje nalaže promene tradicionalnog vaspitno obrazovnog sistema, metoda, oblika, principa. Aktivnost je osnova za razvoj inapredovanje ličnosti jer nova škola afirmiše učenika kao aktivnog subjekta u nastavi. Zbog toga je, ucilju podsticanja razvoja, nužno obezbediti uslove za aktivno učešće mladih – učenika pa i nastavnika. Internet, kao savremeni medij, treba da bude zastupljen u obrazovnom sistemu, jer su njegove mogućnosti u
nastavi ogromne.
Internet pruža brojne mogućnosti i u obrazovanju. Brojni podaci, sadržaji i materijali sa interneta mogu da se iskoriste u obrazovno-vaspitne svrhe. Internet je moćna alatka za učenje i istraživanje. Uz pomoć interneta zanimljivi materijali koji su relevantni za nastavu mogu biti stečeni.
Vodeći se zadatom temom „Uloga i značaj internet u vaspitno-obrazovnom radu“  pokušala sam da prikažem mogućnosti primene interneta u  školskom obrazovnom sistemu kao i obrazovanja na daljinu, obuhvatajući pri tome i izlaganja o svim pozitivnim i negativnim karakteristikama primene interneta kao savremenog tehnološkog sredstva, novog medija, današnjice.

Pojam, uloga  i značaj  obrazovanja

Gledano istorijski pojam obrazovanje je imao različita značenja. Nemačka idealistička filozofija ga jetumačila kao „harmonijsko vaspitanje pojedinca”, pre svega u estetskom smislu stavljajući akcenat na plemenitost i humanost. Nešto kasnije se javljaju znatno izmenjena gledanja na obrazovanje kada ono dobija novo značenje u smislu osposobljavanja za život pomoću znanja, veština i navika.
U Pedagoškoj enciklopediji obrazovanje je „pedagoški proces u funkciji obogaćivanja ljudskog saznanja. Obuhvata usvajanje određenog sistema znanja, formiranje praktičnih umenja i navika, a toje pretpostavka i temelj razvitka saznajnih snaga i sposobnosti, oblikovanje naučnog pogleda na svet, za povezivanje znanja s praktičnom, profesionalnom i bilo kojom drugom delatnošću” (Pedagoša  enciklopedija 1989: 126).
Pedagoški  rečnik obrazovanje označava „naoružavanje mladeži znanjima, umenjima i navikama” (Pedagoški  rečnik 1967: 13). U širem smislu podrazumeva sticanje znanja, umenja i navika uopšte s tim što se pod pojmom znanje podrazumevaju saznanja o objektivnoj stvarnosti, a pod pojmom umenja praktična primena tih znanja. Navike su automatizovana umenja. Sadržaj pojma obrazovanje čine procesi usmereni na saznanje, veštine i navike dece i omladine.
Pod obrazovanjem se takođe podrazumijeva proces usvajanja znanja, izgrađivanja veština i navika; razvoja sposobnosti, usvajanja sistema vrednosti i pravila ponašanja.
U Sociološkom leksikonu (1982: 415) obrazovanje se određuje kao „društveni proces, relativno izdvojeni deo procesa socijalizacije i vaspitanja kao uvođenja mladih članova društvene zajednice u društvene procese – u kojem mladi članovi stiču znanja i umeća koja su od značaja za njihove buduće delatnosti u društvu – pre svega za učešće u radnom procesu (na osnovu društvene podele rada), za društvenu komunikaciju, usklađivanje svog ponašanja s drugim članovima društva, itd.“
Iz svega napred izloženog, možemo zaključiti da postoje mnogobrojne definicije obrazovanja a zajedničko im je  to da obrazovanje predstavlja stalan proces ostvarivanja duhovnih vrednosti, proces koji traje tokom celog života to  da su obrazovanje i vaspitanje neodvojivi u praksi, daje nemoguće usvojiti znanja i razvijati sposobnosti a istovremeno ne uticati na ostale sfere ličnosti, na vrednosne orijentacije mladih, pogled na svet i sl.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sociologija

Komentari