Odlomak

UVOD
Sistem upravljanja kvalitetom sertifikovan je u decembru 2001. godine od strane sertifikacione kuće RW TÜV-Nemačka, Essen i Saveznog zavoda za standardizaciju – Beograd.
Koncept obezbeđenja kvaliteta kao efikasnog sredstva za uspešno rukovođenje organizacijom i postizanje značajnih ciljeva poslovanja, opisan je međunarodnim standardom ISO 9001:2008.

Kvalitet se u JKP “Informatika” ispoljava preko:

  • zadovoljenja potreba i zahteva korisnika (građana) u području javnih usluga
  • stalnog praćenja i primene dostignuća iz oblasti informacionih i komunikacionih tehnologija
  • zadovoljenja potreba i zahteva ostalih korisnika iz oblasti usluga i proizvoda preduzeća
  • mogućnosti proizvodnje moderne, efikasne i pouzdane hardverske podrške za prethodno navedene proizvode i usluge, ali i kao podrške sopstvenom funkcionisanju.

Intrnacionalizacija poslovanja koja briše granice za robe i usluge i dugoročno interesno povezivanje internacionalnih kompanija, nametnule su potrebu za stvaranjem jedinstvenog medjunarodnog okvira koji će definisati široko prihvaćena pravila i zahteve, kako bi se obezbedila kontinuiranost u poslovanju tj. dostizanju zahteva proizvoda i/ili i tržišta kao i njihova stalna uskladjenost sa zakonskim regulativama i međunarodno dogovorenim pravilima poslovanja.
Kao odgovor na ovu potrebu, Medjunarodna organizacija za standardizaciju ISO, preciznije njeni Tehnički komiteti (Tehni ki komitet ISO/TC 176, Menadž.ment kvalitetom i obezbeđenje kvaliteta,Potkomitet SC 2, Sistemi kvaliteta) su identifikovali i specificirali zahteve medjunarodnog standarda ISO 9001, koji će poslužiti kao okvir za kreiranje Sistema mendažemnta kvalitetom u organizacijama. Organizacija koja u skladu sa zahtebvima ISO 9001 razvije i implementira Sistem menadžmenta kvalitetom, daje poruku svim svojim potencijalnim klijentima i široj međunarodnoj zajednici da je cilj njenog poslovanja identifikacija potreba, zahtev i očekivanja korisnika (kupaca, dobavljača, zaposlenih, lokalne i međunarodne zajednice) i njihovo zadovoljenje kroz efektivnu i efikasnu primenu QMS, čime organizacija demonstrira:

  • sposobnost da kontinuirano obezbeđuje proizvod/uslugu koji zadovoljavaju ne samo zahteve, potrebe i očekivanja korisnika već i zahteve odgovorajuće zakonske regulative i propisa;

 

  • posvećenost stalnom razvoju i unapređivanju postojećih Sistema menadžmenta kvalitetom kroz Procese stalnih poboljšanja (PSP), čime podiže nivo kvaliteta svojih proizvoda/usluga stvarajući kod korisnika „efekat izvrsnosti“ (osećaj zadovoljstva korisnika kvalitetom proizvoda/usluge koji je iznad očekivanog/zahtevanog).

 

 

 

SISTEM MENADŽMENTA KVALITETOM PREMA STANDARDU JUS ISO 9001:2001

Pri implementaciji sistema upravljanja kvalitetom moraju se ispuniti svi zahtevi koji su definisani standardom ISO 9001:2000. Ovde se navodi i delimično objašnjava koji su to zahtevi i šta oni podrazumevaju, da bi se objasnio pojam sistema upravljanja kvalitetom, odnosno sistema menadžmenta kvalitetom, jer se u novoj verziji ovih standarda u domaćem izdanju (JUS ISO 9000:2001) zadržao engleski termin management kao internacionalni termin.

Zahtevi za sistem menadžmenta kvalitetom koji su sadržani u ovom standardu obezbeđuju poslovnost organizacije i njenu sposobnost da ispuni zahteve kupca, jedinstveni su za sve organizacije ma koje struke bile a dopunjuju se standardima i drugim tehničkim normativima za određene proizvode i tek ispunjenje zahteva i jednih i drugih dokumenata daju traženi nivo kvaliteta proizvoda. Polazeći od pretpostavke da stručnjaci iz svih oblasti ljudske delatnosti poznaju zahteve tehničkih standarda i normativa svojih delatnosti, i da građevinski stručnjaci, kojima je prevashodno namenjen ovaj tekst, poznaju zahteve tehničke građevinske regulative koju koriste u svom radu, ovde će se prikazati zahteve standarda JUS ISO 9001:2001 koji, uz ispunjnje zahteva tehničkih dokumenata, daju željeni kvalitet proizvoda i usluga.

 

 

 

ZAHTEVI

Zahtevi ovog standarda iskazani su u 8 grupa:

1) Predmet i područje primene
2) Normativne reference
3) Termini i definicije
4) Sistem menadžmenta kvalitetom
5) Odgovornost rukovodstva
6) Menadžment resursima
7) Realizacija proizvoda
8) Merenja, analize i poboljšanja

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari