Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Marija Drobnjak 19. februar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Sistem upravljanja kvalitetom sertifikovan je u decembru 2001. godine od strane sertifikacione kuće RW TÜV-Nemačka, Essen i Saveznog zavoda za standardizaciju – Beograd.
Koncept obezbeđenja kvaliteta kao efikasnog sredstva za uspešno rukovođenje organizacijom i postizanje značajnih ciljeva poslovanja, opisan je međunarodnim standardom ISO 9001:2008.
Kvalitet se u JKP “Informatika” ispoljava preko:
Intrnacionalizacija poslovanja koja briše granice za robe i usluge i dugoročno interesno povezivanje internacionalnih kompanija, nametnule su potrebu za stvaranjem jedinstvenog medjunarodnog okvira koji će definisati široko prihvaćena pravila i zahteve, kako bi se obezbedila kontinuiranost u poslovanju tj. dostizanju zahteva proizvoda i/ili i tržišta kao i njihova stalna uskladjenost sa zakonskim regulativama i međunarodno dogovorenim pravilima poslovanja.
Kao odgovor na ovu potrebu, Medjunarodna organizacija za standardizaciju ISO, preciznije njeni Tehnički komiteti (Tehni ki komitet ISO/TC 176, Menadž.ment kvalitetom i obezbeđenje kvaliteta,Potkomitet SC 2, Sistemi kvaliteta) su identifikovali i specificirali zahteve medjunarodnog standarda ISO 9001, koji će poslužiti kao okvir za kreiranje Sistema mendažemnta kvalitetom u organizacijama. Organizacija koja u skladu sa zahtebvima ISO 9001 razvije i implementira Sistem menadžmenta kvalitetom, daje poruku svim svojim potencijalnim klijentima i široj međunarodnoj zajednici da je cilj njenog poslovanja identifikacija potreba, zahtev i očekivanja korisnika (kupaca, dobavljača, zaposlenih, lokalne i međunarodne zajednice) i njihovo zadovoljenje kroz efektivnu i efikasnu primenu QMS, čime organizacija demonstrira:
SISTEM MENADŽMENTA KVALITETOM PREMA STANDARDU JUS ISO 9001:2001
Pri implementaciji sistema upravljanja kvalitetom moraju se ispuniti svi zahtevi koji su definisani standardom ISO 9001:2000. Ovde se navodi i delimično objašnjava koji su to zahtevi i šta oni podrazumevaju, da bi se objasnio pojam sistema upravljanja kvalitetom, odnosno sistema menadžmenta kvalitetom, jer se u novoj verziji ovih standarda u domaćem izdanju (JUS ISO 9000:2001) zadržao engleski termin management kao internacionalni termin.
Zahtevi za sistem menadžmenta kvalitetom koji su sadržani u ovom standardu obezbeđuju poslovnost organizacije i njenu sposobnost da ispuni zahteve kupca, jedinstveni su za sve organizacije ma koje struke bile a dopunjuju se standardima i drugim tehničkim normativima za određene proizvode i tek ispunjenje zahteva i jednih i drugih dokumenata daju traženi nivo kvaliteta proizvoda. Polazeći od pretpostavke da stručnjaci iz svih oblasti ljudske delatnosti poznaju zahteve tehničkih standarda i normativa svojih delatnosti, i da građevinski stručnjaci, kojima je prevashodno namenjen ovaj tekst, poznaju zahteve tehničke građevinske regulative koju koriste u svom radu, ovde će se prikazati zahteve standarda JUS ISO 9001:2001 koji, uz ispunjnje zahteva tehničkih dokumenata, daju željeni kvalitet proizvoda i usluga.
ZAHTEVI
Zahtevi ovog standarda iskazani su u 8 grupa:
1) Predmet i područje primene
2) Normativne reference
3) Termini i definicije
4) Sistem menadžmenta kvalitetom
5) Odgovornost rukovodstva
6) Menadžment resursima
7) Realizacija proizvoda
8) Merenja, analize i poboljšanja
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.