Odlomak

UVOD

Nepoznato je koji je događaj u ekonomskom smislu prvi nastao. Događaji su nastali, najverovatnije, prije pojave novca, danas imaju veoma snažnu ulogu u društvu.
Događaj jeste dio uslužne ekonomije, što znači da uključuje angažovanje živog i minulog ljudskog rada na kreiranju neopipljive koristi potrošačima, ali se istovremeno razlikuje od klasične uslužne ponude. Idejna osnova događaja podrazumjeva različite koncepte, pristupe, imidže i programe u njegovoj realizaciji.
Između ostalog, menadžment događaja je to što nam ukazuje kako na najefikasniji način omogućiti realizaciju nekog događaja.
Funkcije menadžmenta događaja proizilaze iz kontinuiranih aktivnosti koje izvršavaju menadžeri događaja. Menadžer događaja predstavlja osobu koja je odgovorna za istraživanje dizajniranje, planiranje, koordinaciju i evaluaciju događaja.
Funkcije menadžmenta događaja u širem smislu obuhvataju: odlučivanje, regulisanje, planiranje, kontrolisanje, organizovanje, vladanje, ostvarivanje ciljeva, rukovođenje, motivisanje i sprovođenje upravljanja ljudskim resursima i informacionu podrška menadžmentu događaja.
A u užem smislu funkcija savremenog menadžmenta obuhvata četiri funkcije: planiranje, organizovanje, upravljanje i kontrola.
Složena struktura funkcija menadžmenta događaja zahteva od menadžera događaja dobro poznavanje svake pojedinačno, kako bi postavljanje i realizacija događaja odgovarali definisanim ciljevima i očekivanim rezultatima događaja.
U svim tipovima poduzetništva postoji potencijal za događaje i posljedice koji čine prilike za napredak (pozitivni aspekt) i prijetnje uspjehu (negativni aspekt, rizik).

U ovom seminarskom radu biće obrađena tema “Upravljanje rizikom”, kako se rizik može definisati kao kombinacija vjerovatnosti javljanja nekog događaja i njegovih posljedica, to ću prvi dio svog seminarskog rada, radi detaljnijeg obrađivanja zadate teme,  posvetiti samom pojmu događaja, vrstama i  načinu upravljanja istim.

I   POJAM I VRSTE DOGAĐAJA

1.    Pojam događaja
Događaj predstavlja specifično osmišljenu ponudu ograničenog trajanja u čijoj osnovi se nalazi odgovarajuća ideja, koja se sa zajedničkim angažovanjem izvršilaca i materijalnih sredstava odnosno primjenom menadžerskog “znam-kako” na tržištu, ispoljava kao originalna idejna ponuda.
Privlačnost i orginalnost događaja proizilazi iz specifičnosti i orginalnosti ponude, neponovljivosti i ograničenog vremenskog trajanja, što događaje razlikuje kako od proizvoda, tako i od usluge.
Događaji su posledica, ali i uzrok promena životnih stilova savremenih potrošača.
Kada se radi o samom definisanju pojma događaja, u Vebsterovom rječniku se pod događajem podrazumjeva kao „bilo koje takmičenje u sportskom programu“  ili „neki od dijelova sportskog programa ili više sportova“ . Ove definicije su veoma ograničene imajući u vidu, najprije pitanje, gdje se sport završava, a gdje započinju druge forme zabave.
Dokazano je da mnogi sportovi imaju više zajedničkog sa pozorištem nego sa samim sportom (npr. boks), kao i da su mnoge forme zabave uvrštene u program Olimpijskih igara, iako se tretiraju kao sportovi.
Prema Donaldu Geretzu , dogadaji čine jednu od najuzbudljivijih i najbrže rastućih oblika fenomena koji su zasnovani na dokolici, biznisu i turizmu. Njihova posebna privlačnost potiče djelimično iz ograničenog trajanja i prirodne jedinstvenosti, koja ih čini različitim od stalnih institucija i izgradenih atrakcija. Često, njihova slava i festivalski ambijent podiže njihov značaj iznad svakodnevnih životnih događaja.
Ukratko bi mogli reći da se pod osnovnim karakteristikama jednog događaja podrazumijevaju:

  •     Jedinstveno životno iskustvo
  •     Autentičnost
  •     Najčešće su vrlo skupa
  •     Održava se u kratkom vremenskom razdoblju
  •     Iziskuje dugotrajno i pažljivo planiranje
  •     Podrazumevaju visoke rizike (finansijske i sigurnosne.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari