Odlomak

 

Vazduhoplov je vozilo koje može leteti stičući podršku iz vazduha. Sila gravitacije suprotstavlja se statičkim podizanjem ili pomoću dinamičkog podizanja vazdušne folije ili u nekoliko slučajeva potiskom silaznih motora. Uobičajeni primjeri letilica uključuju avione, helikoptere, vazdušne brodove, jedrilice, paramotore i balone sa toplim vazduhom.

Ljudska aktivnost koja okružuje avione naziva se vazduhoplovstvom. Nauka o vazduhoplovstvu, uključujući projektovanje i izgradnju aviona, naziva se vazduhoplovstvom. Posadu aviona pilot leta, ali bespilotne letelice mogu biti na daljinu ili samokontrolisane od strane putničkih računara. Avioni se mogu klasifikovati po različitim kriterijumima, kao što su tip letelice, pogon aviona, upotreba i dr.
Najmanja letelica su igračke / rekreacioni predmeti, a još manji, nano-letelice.

Najveća letjelica po dimenzijama i zapremini , od 2016.godine, je britanska vazdušna linija (Aircanader 10) dugačka 302 stope, hibridni blimp, sa helikopterima i mogućnostima nepokretnog krila, i navodno je sposobna da ubrza do 90 mph ( oko 150 km / h).

Najveća letelica po težini i najveći regularni avion sa stalnim krilima ikada izgrađen, od 2016. godine, je Antonov An-225 Mriia. Ruska letelica sa šest motora iz Ukrajine, izgrađen 1980-ih, dugačka je 84 metra (276 stopa), sa rasponom krila od 88 metara (289 stopa). Poseduje svetski rekord korisnog opterećenja, nakon što je prevezla robu od 200 tona (428.834 funti), a nedavno je komercijalno prebacila 100 tona tereta. Teži maksimalno između 1,1 i 1,4 miliona funti (550–700 tona), to je ujedno i najteža letelica koja se gradi do danas. Može krstariti brzinom od 500 mph.

Najveći vojni avioni su ukrajinski / ruski Antonov An-124 Ruslan (drugi po veličini avion na svetu, koji se takođe koristi kao civilni prevoz), i američki transport Lockheed C-5 Galaki, težak, opterećen preko 765.000 funti (više 380 tona).Američki drveni leteći brod za prevoz, u toku Drugog svetskog rata, je letelica sa najvećim rasponom krila (94 metra / 260 stopa) od bilo kojeg trenutnog aviona i visine repa jednake najvišoj (Airbus A380-800 na 24.1 metra / 78 stopa) – leteo je samo jednim kratkim skokom u kasnim četrdesetim godinama i nikada nije poleteo sa efekta zemlje.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari