Odlomak

UVOD
Šta napisati u uvodu u virtuelne zajednice? Otkad je svijeta i vijeka ljudi su se okupljali u zajednice. Prvo oko vatre, a onda u plemena, sela, gradove i tako dalje. Svako vrijeme nosi svoje, pa tako i informatičko doba. Ljudi se i dalje okupljaju u zajednice, samo se način okupljanja promijenio. Vidjećemo neke od načina na koje ljudi provode vrijeme sami, a zajedno, u virtuelnim zajednicama.

 

 

 

 

 

POJAM VIRTUELNE ZAJEDNICE
Oksfordski rječnik definiše pojam virtuelno kao nešto što „fizički ne postoji, ali uz pomoć softvera se načini stvarnim“ . To se može primijeniti i na kovanicu virtuelne zajednice. „Virtuelne zajednice su društvena okupljanja ljudi, koja se stvaraju na Internetu, kada dovoljno ljudi nastavi sa javnim diskusijama dovoljno dugo, sa dovoljno ljudskih osjećaja, da stvori mreže ličnih odnosa u virtuelnom prostoru“ , kaže Howard Rheingold u svojoj knjizi Virtuelne zajednice. Šta je onda virtuelna zajednica? Pa upravo to, ljudi koji se na Internetu okupljaju da bi razgovarali, igrali se, razmjenjivali slike, filmove i mišljenja. U čemu se razlikuje od stvarne zajednice? Ne razlikuje se mnogo. Medij komunikacije je možda različit, ali ljudi su isti. Svakome je ponekad potrebno da sa nekim porazgovara, da se na nekog požali, ili da se nekom pohvali.

 

 

 

 

PRIMJERI VIRTUELNE ZAJEDNICE
SAJTOVI ZA DRUŽENJE
Najpoznatiji sajt za druženje danas je Facebook (www.facebook.com). Osnovan od strane Marka Zukeberga dok je studirao na Harvardu, ovaj sajt trenutno ima oko 600 miliona članova . Na njemu je moguće slati poruke, lajkati status i poruke drugih, i postavljati slike i linkove na video isječke.
Facebook nije bio prvi sajt za druženje. Prije njega je bio popularan sajt www.myspace.com. Ipak, s vremenom je popularnost Myspace sajta opala, i Facebook je preuzeo vodeću poziciju. Jedna od razlika između sajta Myspace i Facebooka je ta, što se na prvom od vas očekivalo da se predstavite nadimkom, a na drugom punim imenom i prezimenom. Osim toga, na Myspace sajtu ste mogli da postavite animiranu pozadinu, da postavite muziku koja bi počela da svira po učitavanju stranice, zajedno sa animiranom pozadinom, što je sve zajedno otežavalo korištenje stranice. Često se znalo desiti da odjednom počnu da sviraju dvije različite muzičke numere, što je zbunjivalo korisnike.
I Google je pokušao da napravi sajt sličan kao Facebook, nazvavši ga Buzzz (www.google.com/buzz). Sajt je od početka praćen problemima sa privatnošću. Vaši kontakti sa

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari