Odlomak

Vođenje kao funkcija menadžmenta, ovlašćenja i odgovornosti, stilovi i teorije vođenja

Rezime: Upravljanje je planiranje, organizacija, motivisanje i kontrola odredjenih  aktivnosti sa ciljem ostvarivanja zadatog kompanijskog cilja. Upravljanjem se obuhvataju i ljudi u radnom procesu i svi njegovi sastavni delovi. Rukovodjenje je alokacija i usmeravanje ponasanja svih zaposlenih ka dostizanju definisanih ciljeva. U ovom radu ću objasniti vođenje kao funkcija menadžmenta, ovlašćenja i odgovornosti, stilovi i teorije vođenja
Ključne reči: vođenje, ovlašćenja i odgovornosti, stilovi u vođenju

 

 

Uvod

Nivoi organizacije postoje zbog ograničenja raspona upravljanja. Drugim rečima, organizacioni nivoi postoje zbog toga što menadžer može efikasno da nadgleda samo ograničen broj ljudi, premda je taj broj različit zavisno od situacije.
Menadžer mora utvrditi, bilo ličnim posmatranjem ili korišćenjem objektivnih standarda, da li podređeni ispunjava planove. Očigledno, dobri objektivni standardi koji jednostavno razotkrivaju sva odstupanja od planova, omogućavaju menadžerima da izbegnu mnoge kontakte koji oduzimaju vreme, tako da usmere pažnju na izuzetke u trenutcima koji su presudni za uspešno izvršenje planova.
Sposobnost jasnog i sažetog saopštavanja planova i uputstava takođe doprinosi proširenju menadžerovog raspona. Podređeni koji, po odlasku iz kancelarije nadređenog ili nakon što je primio uputstva, još uvek nije siguran šta se traži, ili šta je bilo rečeno, pre ili kasnije će sigurno tražiti nove sastanke. Posao podređenog znatno olakšava nadređeni koji zna dobro i precizno da se izrazi. Menadžerov opušteni, ležeran stil može podređenima da bude prijatan, ali kada se ta ležernost izrodi u zbrku i izgubljeno vreme, jako će smanjiti efikasan raspon upravljanja, a često i moral.

 

Pojam i suština  liderstva

U svom bestseleru „Kako se obogatiti” Donald Tramp daje deset najvažnijih saveta koji u poslu donose uspeh i bogatstvo
Naučite da odaberete pravi trenutak
Odabir pravog trenutka je sve. Jednom kad sam imao loš dan, pred kraj radnog vremena začuo sam kucanje na vratima kancelarije i povikao: „Šta je sad?” Mladi advokat koji radi za mene ušetao je u moju kancelariju ignorišući moju hladnu dobrodošlicu i zatražio povišicu. Zamalo je dobio otkaz zbog gluposti.
Budite dobro informisani
Držite korak s događanjima, lokalnim, državnim, svetskimrnadžer Ponosim se što nisam od onih koji misle da sve znaju, pa svaki dan nešto novo učimrnadžer U poslu ne možete  da nosite povez preko očiju. Deo svakog radnog dana morate da posvetite širenju horizonata, tako da razgovarate, slušate, čitate, gledate i – mislite!
Budite profesionalni
Jako sam voleo jednog bivšeg radnika, ali on nije mogao da bude na jednom mestu više od tri sekunde, skakutao je naokolo, nešto govorio, predlagao – nisam to više mogao da trpimrnadžer Zbog njegovog preteranog entuzijazma počeo sam da ga izbegavamrnadžer Zato, nemojte da preterujete, pa i ako je reč o predanosti poslu.
Pripremite se za najgore
Kada je kasnih 80-ih tržište nekretnina doživelo krah, dugovao sam 9,2 milijarde dolara. Jedan dan sam susreo prosjaka i pomislio kako je on bogatiji od mene za 9,2 milijarde dolara. Svaka karijera ima uspone i padove, a mogućnost predviđanja problema uštedela mi je mnogo energije i živaca.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari