Web portali
Predgovor
Pretraga informacija na Internetu je slična korišćenju tradicionalne biblioteke,što znači da je potrebno dosta vremena i truda da pronašli informacije koje nas zanimaju.Portali su tu da nam omoguće da etodološki po već logički podeljenim kategorijama pronađemo ono što nas interesuje. Portali su web sajtovi koji služe kao dobra početna tačka za pretragu materijala i aktivnosti u vezi sa odredjenim sferama i oblastima interesovanja. Oni nam omogućavaju da pronađemo precizne linkove ka sajtovima koji se detaljnije bave odrećenim temama i
informacijama u vezi sa njima .Tipični portal je web stranica sa mapom linkova prema određenim temama ili poljima interesovanja, podeljenim u različite kategorije. Na portalu se mogu naći pretraživač,čet.on-line igrice, slanje e-pošte, pregled vesti, kataloga, dobijanja kontakata, čitanje tekstova (stručnih, tehničkih, pravnih, promotivnih, zabavnoinformativnih…)
i raznovrsne sadržaje. Portali se mogu klasifikovati u dva opšta tipa – Horizontalni i Vertikalni Horizontalni nude veliki broj usluga,aktivnosti i sadržaja.Pored direktorijumima sa linkovima o određenim temama,mogu vam se obezbediti sadržaji kao što su vesti,vremenska progonza,informacije o finansijama i linkove za sadržaje popularne kulture,poput filmova i
muzike.Sajt yahoo.com bi bio pravi primer jednog horizontalnog portala. Vertikalni portali pružaju veliki broj sadržaja namenjenih tačno određenoj grupi korisnika,npr. obrazovnim radnicima,medicinarima,ekonomistima i td. Primer vertikalnog portala je sajt koji objedinjuje Internet tehnologiju INTERNET.com
Uvod
Količina podataka raspoloživih na Internetu stalno raste.Ti podaci predstavljaju korisne informacije samo ako su dostupni pravoj osobi u pravom trenutku. Nedavna istraživanja pokazuju da prosečni stručnjak skoro 30% svog radnog vremena provodi u potrazi za podacima. Postoji veoma veliki broj loših linkova, podaci su često duplirani, neusaglašeni i
veoma dobro skriveni, osuđeni da ih pronađu kad više nikom ne budu potrebni. Još jedna važna činjenica je da svi ljudi koji pristupaju sajtu nemaju ista interesovanja, zato je veoma bitno postići personalizovanu interakciju između korisnika i web sajta. . Pravovremene i tačne informacije su od presudnog značaja za uspešno poslovanje. Primenom Interneta I odgovarajućih tehnoloških rešenja, informacije koje se nalaze u lokalnim bazama podataka svakog preduzeća postaju dostupne i izvan preduzeća. Stvaraju se virtuelna preduzeća koja integrišu sve kupce, dobavljače i poslovne partnere, usled čega raste značajno broj onih koji žele pristup informacijama iz najrazličitijih izvora. Ove informacije su “zarobljene” u okviru niza aplikacija nad bazama podataka i intranet aplikacija. Da bi se omogućio pristup svim tim informacijama koriste se portali
Više u Informacione tehnologije
Photoshop I
- Primena racunara u grafici 1
- 5 stranica
Računarski virusi
- informatika
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Saobraćajni fakultet · Batočina
- 20 stranica
PyGame – zadaci za vežbanje
- Informatika
- 4 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica