Odlomak

 
Uvod
Tema našeg seminarskog rada je ZARA kompanija, u okviru kojeg smo obradili funkcije menadžmenta.
Seminarski rad se sastoji od više celina, u prvom delu naveli smo osnovne podatke o kompaniji, kao i kratak istorijat i osnovne podatke i proizvodnji i distribuciji. Zatim opisali smo već jasno utvrđenu misiju i viziju ZARA group-a.
Sledeće što smo uradili je funkcija planiranja, u okviru nje obradili smo ciljeve (opšte, posebne i ciljeve po Peter-u Dracker-u), zatim predviđanje, osnovne vrste planiranja.
U organizovanju dali smo detaljan opis organizacione strukture sa šematskim prikazom, zatim horizontalni i vertikalni rast.
U delu seminarskog rada koji se odnosi na vođstvo dali smo opis osnovih stilova vođstva koje kompanija ZARA koristi, kao i stilove vođstva po Likertu.
Sledeće što je obrađeno u seminarskom radu je funkcija kontrole, i dat je sažet zaključak o ovom seminarskom radu.

Rezime
ZARA je Španska kompanija za proizvodnju tekstila i nakita sa sedištem u Arteigu, Španija i osnovana je 1975. od strane Amancia Ortege i Rosalie Mere.
To je vodeći lanac prodavnica INDITEX grupe. Modna grupa je vlasnik brendova kao što su: Massimo Dutti, Pull and Bear, Uterque, Stradivariusa i Bershke.
Amancio Ortega otvorio je prvu prodavnicu ZARA 1975. godine u Centralnoj ulici La Korunje u Španiji. Ortega je prvobitno dao naziv radnji Zorba, posle gledanja klasičnog filma Grk Zorba (“Zorba the Greek”), ali u blizini njegove prodavnice postajao bar koji je imao već taj naziv. Pošto su već izlili kalupe za slova ovog brenda setili su se da ih preurede i dali su naziv „ZARA“.
Prva prodavnica je sadržala kopije proizvoda visoko brendiranih popularnih proizvoda. Prodavnica je ubrzo pokazala veliki uspeh, a Ortega je započeo otvaranje više ZARA prodavnica širom Španije.
Tokom 1980. godine Ortega je počeo da menja dizajn, proizvodnju i distribuciju da bi smanjio vreme i da bi što pre dao odgovor na nove trendove koje je nazvao Instant Moda.
Kompanija zasniva svoj uspeh na korišćenju informacionih tehnologija i korišćenje grupe dizajnera umesto pojedinaca. 1980. kompanija je počela međunarodnu ekspanziju kroz Portugaliju, 1989. proširila se na Američko tržište, a 1990. na Francusko. Ova međunarodna ekspanzija je povećana tokom 90-ih godina dok nije postigla svoje sadašnje prisustvo u preko 73 zemlje sveta
– poboljšanje poslovnog procesa,
– razvoj strategije.
Vizija
Prilagođavanje proizvodnog asortimana kupcima, korišćenje novih tehnologija u proizvodnji, kao i korišćenje informacionih tehnologija u planiranju proizvodnih kapaciteta.
Naša stroga posvećenost je rezultirala svetske standarde kvaliteta. ZARA je ime najinovativnijih tekstilnih proizvođača.
Naše tehnično savršenstvo, standardni kvaliteta, inovativni uticaji su jedinstveni. Timovi imaju kompletiranu viziju da bi napravili našu kompaniju najbolje rangiranom.
“Za postizanje vođstva na tržištu kroz nenadmašan kvalitet, raznolik i jedinsten proizvodni miks, osnaženi zaposleni i težnja najvižim etičkim i profesionalnim standardima.”

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari