Zene u menadzmentu
1. Uvod
Pre nego što se pristupi analiziranju i razmatranju problema ovog seminarskog rada, neophodno je definisati pojmove menadžment i menadžera iz razloga objektivnijeg sagledavanja i potpunijeg razumevanja obrađene teme.
Pre početka pisanja zadate teme naišli smo na mnoge probleme: kako pristupiti samom radu, koje relevantne pokazatelje uzeti u obzir da bi bila zadovoljena tema, te kako sve to ukomponovati u jednu jedinstvenu celinu.
Menadžment je proces oblikovanja i održavanja okruženja u kojemu pojedinci, radeći zajedno u grupama, efikasno ostvaruju postavljene ciljeve. Menadžment je takođe proces postavljanja ciljeva i koordinisanja snage osoblja da bi se ciljevi ostvarili.
Ljudi kao menadžeri izvršavaju menadžerske funkcije planiranja, organizovanja, kadrovskog popunjavanja, vođenja i kontrolisanja. Menadžeri predstavljaju moć, a moć mora biti odgovorna i legitimna.
Predmet istraživanja seminarskog rada je prikazati važnost žene u menadžmentu, njene temeljne karakteristike, poteškoće s kojima se susreće (jedan od oblika diskriminacije), uopšteno njenu važnost…
2. Žene u menadžmentu
2.1. Karakteristike ženskog stila upravljanja menadžmenta
Karakteristike ženskog vođenja:
1.) demokratski, participativni, transformacijski, interaktivni, kolegijalni, prijateljski, «emotivni», saradnički stil vođenja ili stil podrške – konsultovanje podređenih o predloženim akcijama i odlukama i ohrabrivanje njihovog učestvovanja u svim vrstama odluke
2.) saradnja – rešavanje poslovnih i ličnih problema prilagođavanjem, kompromisom i saradnjom; izbegavanje sukoba kako bi se sačuvali dobri međuljudski odnosi
3.) poznavanje vlastitih zaposlenih – slušanje što ljudi imaju reći o sebi, svojem poslu, šta žele od budućnosti, odnosno gradnja iskrenih i potpunih međuljudskih odnosa
4.) razvijene interpersonalne veštine – shvatanje važnosti stvaranja, razvijanja i održavanja dobrih međuljudskih odnosa, slušanja drugih, senzitivnost za potrebe drugih, posticanja drugih da iznose svoje ideje, osećaje i viđenja i davanje feedbacka
5.) potsicanje participacije – potsicanje učešća u svim aspektima poslovanja
6.) moć koja proizlazi iz ličnosti – moć ličnosti (harizmatska, stručna ili referentna), a ne položajne prirode; moć koja se pripisuje ličnom uticaju, interpersonalnim veštinama, napornom radu, ličnim kontaktima…
7.) potsticanje samopoštovanja kod zaposlenih – korišćenje pohvala kako bi se potakao bolji rad zaposlenih, deljenje svakodnevnih elemenata osobnog života s podređenima, izbegavanje isticanja vlastitih kvaliteta, nesklonost pokazivanju vlastite superiornosti putem korporativnih statusnih simbola
8.) potsicanje entuzijazma i zadovoljstva kod zaposlenih
9.) pozitivan uzor vlastitim primerom, timski rad – obavljanje posla u interakciji s drugima; dobro upravljanje timovima.
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica