Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio kathkrs4 09. jun 2014. Prijavi dokument
1. Uvod
Pre nego što se pristupi analiziranju i razmatranju problema ovog seminarskog rada, neophodno je definisati pojmove menadžment i menadžera iz razloga objektivnijeg sagledavanja i potpunijeg razumevanja obrađene teme.
Pre početka pisanja zadate teme naišli smo na mnoge probleme: kako pristupiti samom radu, koje relevantne pokazatelje uzeti u obzir da bi bila zadovoljena tema, te kako sve to ukomponovati u jednu jedinstvenu celinu.
Menadžment je proces oblikovanja i održavanja okruženja u kojemu pojedinci, radeći zajedno u grupama, efikasno ostvaruju postavljene ciljeve. Menadžment je takođe proces postavljanja ciljeva i koordinisanja snage osoblja da bi se ciljevi ostvarili.
Ljudi kao menadžeri izvršavaju menadžerske funkcije planiranja, organizovanja, kadrovskog popunjavanja, vođenja i kontrolisanja. Menadžeri predstavljaju moć, a moć mora biti odgovorna i legitimna.
Predmet istraživanja seminarskog rada je prikazati važnost žene u menadžmentu, njene temeljne karakteristike, poteškoće s kojima se susreće (jedan od oblika diskriminacije), uopšteno njenu važnost…
2. Žene u menadžmentu
2.1. Karakteristike ženskog stila upravljanja menadžmenta
Karakteristike ženskog vođenja:
1.) demokratski, participativni, transformacijski, interaktivni, kolegijalni, prijateljski, «emotivni», saradnički stil vođenja ili stil podrške – konsultovanje podređenih o predloženim akcijama i odlukama i ohrabrivanje njihovog učestvovanja u svim vrstama odluke
2.) saradnja – rešavanje poslovnih i ličnih problema prilagođavanjem, kompromisom i saradnjom; izbegavanje sukoba kako bi se sačuvali dobri međuljudski odnosi
3.) poznavanje vlastitih zaposlenih – slušanje što ljudi imaju reći o sebi, svojem poslu, šta žele od budućnosti, odnosno gradnja iskrenih i potpunih međuljudskih odnosa
4.) razvijene interpersonalne veštine – shvatanje važnosti stvaranja, razvijanja i održavanja dobrih međuljudskih odnosa, slušanja drugih, senzitivnost za potrebe drugih, posticanja drugih da iznose svoje ideje, osećaje i viđenja i davanje feedbacka
5.) potsicanje participacije – potsicanje učešća u svim aspektima poslovanja
6.) moć koja proizlazi iz ličnosti – moć ličnosti (harizmatska, stručna ili referentna), a ne položajne prirode; moć koja se pripisuje ličnom uticaju, interpersonalnim veštinama, napornom radu, ličnim kontaktima…
7.) potsticanje samopoštovanja kod zaposlenih – korišćenje pohvala kako bi se potakao bolji rad zaposlenih, deljenje svakodnevnih elemenata osobnog života s podređenima, izbegavanje isticanja vlastitih kvaliteta, nesklonost pokazivanju vlastite superiornosti putem korporativnih statusnih simbola
8.) potsicanje entuzijazma i zadovoljstva kod zaposlenih
9.) pozitivan uzor vlastitim primerom, timski rad – obavljanje posla u interakciji s drugima; dobro upravljanje timovima.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.