Odlomak

Uvod

Smatra se da je marketing nastao onda kada je ponuda postala veća od tražnje, tj. kada je kao posledica specijalizacije rada i tehnološkog napretka došlo do povećanja ponude, što je dovelo do proširenja tržišta i udaljavanje mesta prodaje od mesta potrošnje. On je nastao kao rezultat nužnosti da proizvođač pronađe područja plasmana za svoju proizvodnju i to takvu koja će mu obezbediti siguran profit.

Kada bismo ovo ,,preveli” nekim prostijim izrazima mogli bi reći da je cilj marketinga promovisanje našeg proizvoda, isticanje njegovih pozitivnih karakteristika i privlačenje pažnje kupaca. Uostalom, naš proizvod ili usluga nemaju nikakvu svrhu ako niko ne želi da ih od nas kupi, zar ne?

Cilj ovog rada je da prikaže koliki je značaj i kakva je uloga marketinga u poslovanju preduzeća i osvajanju tržišta, i da prikaže ostale pojmove vezane za ovu problematiku. Najpre ćemo objasniti šta pojam marketing podrazumeva a zatim se upoznati sa onim što prethodi planiranju marketing strategije a to je definisanje tržišta, tj. istraživanje o našim potencijalnim klijentima.

Najveću pažnju posvetićemo ličnoj prodaji, tj. direktnoj komunikaciji s kupcima, njenim teorijskim aspektima i neophodnim uslovima za ostvarivanje zadovoljavajućih rezultata. Takođe, kada se govori o ličnoj prodaji neophodno je objasniti upravljanje prodajom i struktuiranje prodajne operative.

Na kraju ćemo se upoznati sa kompanijom Zepter, multinacionalnom i svetski poznatom kompanijom, koja poseduje brendirane i sertifikovane proizvode a značajan uticaj na njeno poslovanje imaju sve stavke obuhvaćene u radu, tako da ćemo se osvrnuti i na njihovu konkretnu primenu.

 

1. Uloga marketinga u preduzeću i tržišta

Marketing je važno i dinamično područje rada i izučavanja. Važan je zbog toga što utiče na naš svakodnevni život, društvo u kome živimo i uspeh i neuspeh svih preduzeća.

Termin” marketing” se koristi na mnogo različitih načina i može da se odnosi na mnogo različitih stvari. Koncept marketinga stalno se redefinisao zadnjih decenija, menjao se shodno promenama uslova na tržištu, tako da danas ne postoji jedna opšte prihvaćena definicija marketinga.

Marketing je jako bitan za razvoj preduzeća.Ukoliko nema dobrog marketinga nema ni opravdane mogućnosti za boljim i bržim razvojem samog preduzeca. Preduzeće kao organizacija je usko povezano sa tržištem, a oba pojma marketingom. Dobar i uspešan marketing je najbitnija stavka za osvajanje tržišta.

Može se istaći da marketing doprinosi privrednom razvoju menjajući ponašanje, sklonost, odnose i vrednosti, stimulišući privredni razvoj umesto da se adaptira.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari