Odlomak

UVOD

Preduzeća danas deluju u nesigurnom poslovnom okruženju koje karakterišu nagle i duboke promene, te nesigurna i neizvesna budućnost. Konkurenti se danas mnogo bolje poznaju, njihove metode i tehnike proizvodnje postaju sve više ujednačene. Fleksibilnost, inovativnost i kontinuirano usavršavanje poslovanja elementi su koji postaju sastavni deo strateškog pristupa izgradnje konkurentske prednosti. Uspeh u takvom okruženju ostvaruju samo ona preduzeća koja se brže i delotvornije prilagodjavaju novim okolnostima na tržištu. Napredak u tehnologiji, transportu, komunikacijama, elektronici, obradi podataka, telekomunikacijama i novim materijalima omogućuju globalizaciju poslovanja. Usled tih uticaja proces transformacije klasičnih oblika preduzeća neminovan je i nezaustavljiv.

Savremeni organizacioni oblici preduzeća u savremenom poslovanju postaju dominirajući organizacioni oblik preduzeća. Ovakve organizacije, zamenjujući tradicionalne, jedinstvene organizacione forme omogućavaju menadžmentu preduzeća racionalizaciju troškova poslovanja i efikasnije iskorištenje postojećih kapaciteta, pružajući mu tako maksimalnu fleksibilnost u odgovaranju na izazove tržišta.

U današnjim uslovima, kada se promene odvijaju sve brže, pred preduzeće se postavlja zahtev adekvatnog reagovanja. Spoljašnje okruženje, u kojem deluju složeni i nestabilni faktori, nameće preduzeću strateški način razmišljanja. Promene stvaraju probleme, ali ti problemi mogu da postanu šanse ukoliko su u preduzeću svesni svoje pozicije, svog pravca kretanja i posledica primene izabrane strategije.

U realnim uslovima se nažalost često dešava da predložena rešenja ne odgovaraju raspoloživim resursima preduzeća koje ne može da odgovori na zahteve – zbog svoje pozicije, finansijskog potencijala, ili zbog uslova i ograničenja spoljašnjeg okruženja. Pogrešno odabrana rešenja, ako se primenjuju po svaku cenu, troše napore i resurse preduzeća, i mogu da dovedu do nezavidne pozicije u odnosu na njegove konkurente, a s tim i do gubitka poverenja u najviše rukovodstvo i do smanjivanja motivacije zaposlenih.

Neohodna je primena naučnih metoda koje boljom prilagodjenošću pokazuju ono što uproštenije metode mogu da propuste. To znači da se istraživanja moraju zasnivati na metodologiji koja će maksimalno da uvažava specifičnosti pojedinih delova. U cilju racionalizacije proizvodnje i poslovanja te izlaska iz teškoća i ulaska u stabilnije poslovne vode, preduzeća se sve više orijentišu na primjenu najnovijih naučnih metoda i tehnologije

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari