Odlomak

Dobar način da se otpočne analiza preduzeća jeste da se ustanovi gde je proizvod preduzeća lociran u opštem lancu vrednosti. Lanac vrednosti je povezanost seta aktivnosti kreiranja vrednosti počinjući sa bazičnim stavovima koje se dobijaju od dobavljača, pa idući kroz seriju aktivnosti dodatne vrijednosti, što uključuje proizvodne i marketing aktivnosti preduzeća i usluga, završavajući sa distribucijom. Lanac vrednosti se može podijeliti na dva dijela – nizvodno i uzvodno.
Preduzeće je socio-ekonomski fenomen koji je fokusiran na ostvarenje ciljeva definisanih misijom I vizijom koji oblikuju system vrijednosti u odnosu sa dobavljačima, posrednicima I kupcima.Vizija se u najkraćoj formi definise kao stav o željnoj budućnosti preduzeća. Odgovore na pitanja: Gdje želimo biti? Misija se u najkraćoj formi definiše kao razlog postojanja preduzeća. Odgovara na pitanje: Gdje smo sada? Ciljevi se u najkraćoj formi definišu kao rezultati koje žele ostvariti preduzeća. Odgovaraju na pitanja: Kako tamo stići?.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Jedan komentar na “Analiza lanca vrednosti”

Komentari